Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital literacy and its development at secondary vocational schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00115963" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00115963 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/867" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/867</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital literacy and its development at secondary vocational schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The changes in the labour market that occur in connection with the digitization of many disciplines also impose new requirements on changing the approach to education in general. The revision and updating of curriculum documents in the Czech (not only) education system tries to respond to these changes. The paper focuses on the possibilities of contributing to the development of digital literacy of students in secondary vocational education (ISCED 97 - 3A and 3C) in specific educational areas, cross-cutting themes and key competences. We are talking about Math, Foreign language, Physics, Chemistry, ICT. The main objective of the FEP adjustment is the organic implementation of digital literacy as an integral part of student education. At the same time, the ability to use digital technologies creatively, safely and critically must be given to students. The creation of digital teaching materials by teachers themselves plays a very significant role in contemporary education. We will therefore focus on teachers' perception of the concept of digital literacy and whether and how teachers perceive the difference between Digitalization and Digital Literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital literacy and its development at secondary vocational schools

  • Popis výsledku anglicky

    The changes in the labour market that occur in connection with the digitization of many disciplines also impose new requirements on changing the approach to education in general. The revision and updating of curriculum documents in the Czech (not only) education system tries to respond to these changes. The paper focuses on the possibilities of contributing to the development of digital literacy of students in secondary vocational education (ISCED 97 - 3A and 3C) in specific educational areas, cross-cutting themes and key competences. We are talking about Math, Foreign language, Physics, Chemistry, ICT. The main objective of the FEP adjustment is the organic implementation of digital literacy as an integral part of student education. At the same time, the ability to use digital technologies creatively, safely and critically must be given to students. The creation of digital teaching materials by teachers themselves plays a very significant role in contemporary education. We will therefore focus on teachers' perception of the concept of digital literacy and whether and how teachers perceive the difference between Digitalization and Digital Literacy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    18

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    180-186

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus