Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Software Art: Programmable Code as a Means of Expression

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00117613" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00117613 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2020.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Software Art: Programmable Code as a Means of Expression

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this paper is to examine the production in contemporary new media art, specifically software art, within the category of expression as a means to conceive creative production within the context of today’s digital society. Inspired by the term ‘expressive processing’ coined by Noah Wardrip-Fruin in 2009, this paper provides an investigation of three patterns that, I suggest, most commonly define ways of expression in or through the artistic discipline of software art. Those include 1) expressive aspects of human, represented as authorial expression in determining the rules of the work at the moment of creation (coding), 2) on a physical level (physical performance of executing the code physically), and 3) machine (expressive processes of software functioning), which is the autonomous behavior of the system that is present at works as an element of randomness.

  • Název v anglickém jazyce

    Software Art: Programmable Code as a Means of Expression

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is to examine the production in contemporary new media art, specifically software art, within the category of expression as a means to conceive creative production within the context of today’s digital society. Inspired by the term ‘expressive processing’ coined by Noah Wardrip-Fruin in 2009, this paper provides an investigation of three patterns that, I suggest, most commonly define ways of expression in or through the artistic discipline of software art. Those include 1) expressive aspects of human, represented as authorial expression in determining the rules of the work at the moment of creation (coding), 2) on a physical level (physical performance of executing the code physically), and 3) machine (expressive processes of software functioning), which is the autonomous behavior of the system that is present at works as an element of randomness.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2020

  • ISBN

    9788087952337

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1208-1217

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové, Česká republika

  • Místo konání akce

    Hradec Králové, Česká republika - online

  • Datum konání akce

    14. 12. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku