When you walk down the Corridor and you just hear several Languages..." Exploring Linguistic Realities at two Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00119619" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00119619 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
When you walk down the Corridor and you just hear several Languages..." Exploring Linguistic Realities at two Schools
Popis výsledku v původním jazyce
The presentation works on the assumption that school is a space, where people with diverse language biographies and language repertoires come together, where language heterogeneity is lived in everyday life. The main aim of the contribution is to explore how the multilingual social spaces in schools are constituted. The results show that multilingualism is, to a certain extent, taken into account in the school, but, unfortunately, linguistic diversity is presented in a disconnected way according to the students and their languages.
Název v anglickém jazyce
When you walk down the Corridor and you just hear several Languages..." Exploring Linguistic Realities at two Schools
Popis výsledku anglicky
The presentation works on the assumption that school is a space, where people with diverse language biographies and language repertoires come together, where language heterogeneity is lived in everyday life. The main aim of the contribution is to explore how the multilingual social spaces in schools are constituted. The results show that multilingualism is, to a certain extent, taken into account in the school, but, unfortunately, linguistic diversity is presented in a disconnected way according to the students and their languages.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-12624S" target="_blank" >GA19-12624S: Škola jako mnohojazyčný prostor? Prozkoumávání lingvistické reality na českých městských školách (MultiSpace)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů