Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Test-Taking Strategies in Second Language Receptive Skills Tests: A Literature Review.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00121737" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00121737 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.e-iji.net/dosyalar/iji_2021_2_36.pdf" target="_blank" >http://www.e-iji.net/dosyalar/iji_2021_2_36.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29333/iji.2021.14236a" target="_blank" >10.29333/iji.2021.14236a</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Test-Taking Strategies in Second Language Receptive Skills Tests: A Literature Review.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study focuses on recent research into test-taking strategies used by respondents in tests of receptive skills (reading and listening) in English as a second language, aiming to examine different aspects of the research. The existing research is predominantly quantitative in design. Studies into strategies used in reading tests significantly outnumber those concerned with strategies employed in listening tests. A number of studies investigate similar general topics, such as the types of strategies used, the use of test-taking strategies in relation to language proficiency of the respondents, and the effectiveness of strategy use. New directions of research also appear, such as the investigation into the particular order of groups of strategies used in a specific situation, i.e. test items progressively increasing in difficulty. Practical application of research is taken into account in the studies, encompassing test validation, item-type susceptibility to test-wiseness and subsequent recommendations related to its use in test, or suggestions related to test-taking strategy instruction

  • Název v anglickém jazyce

    Test-Taking Strategies in Second Language Receptive Skills Tests: A Literature Review.

  • Popis výsledku anglicky

    This study focuses on recent research into test-taking strategies used by respondents in tests of receptive skills (reading and listening) in English as a second language, aiming to examine different aspects of the research. The existing research is predominantly quantitative in design. Studies into strategies used in reading tests significantly outnumber those concerned with strategies employed in listening tests. A number of studies investigate similar general topics, such as the types of strategies used, the use of test-taking strategies in relation to language proficiency of the respondents, and the effectiveness of strategy use. New directions of research also appear, such as the investigation into the particular order of groups of strategies used in a specific situation, i.e. test items progressively increasing in difficulty. Practical application of research is taken into account in the studies, encompassing test validation, item-type susceptibility to test-wiseness and subsequent recommendations related to its use in test, or suggestions related to test-taking strategy instruction

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Instruction.

  • ISSN

    1694-609X

  • e-ISSN

    1308-1470

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    647-664

  • Kód UT WoS článku

    000637841400037

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85101520785