Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Readiness of teachers to develop mathematical pre-literacy of children of pre-school age

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00122027" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00122027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/NOVAKOVA2021REA" target="_blank" >https://library.iated.org/view/NOVAKOVA2021REA</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2021.0895" target="_blank" >10.21125/edulearn.2021.0895</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Readiness of teachers to develop mathematical pre-literacy of children of pre-school age

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our paper we include information on findings of a research into how Czech kindergarten teachers and prospective teachers reflect their readiness to develop mathematical pre-literacy of children. The data were obtained from 613 respondents by means of a questionnaire prepared by the author. The outcomes indicate that the respondents view themselves as sufficiently trained for developing children’s mathematical pre-literacy and that this is thanks to their previous secondary school or tertiary education. They believe that their knowledge of mathematics acquired during their secondary school and tertiary studies is sufficient. To improve their professional competences, both teachers and prospective teachers require specific tips immediately applicable in teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Readiness of teachers to develop mathematical pre-literacy of children of pre-school age

  • Popis výsledku anglicky

    In our paper we include information on findings of a research into how Czech kindergarten teachers and prospective teachers reflect their readiness to develop mathematical pre-literacy of children. The data were obtained from 613 respondents by means of a questionnaire prepared by the author. The outcomes indicate that the respondents view themselves as sufficiently trained for developing children’s mathematical pre-literacy and that this is thanks to their previous secondary school or tertiary education. They believe that their knowledge of mathematics acquired during their secondary school and tertiary studies is sufficient. To improve their professional competences, both teachers and prospective teachers require specific tips immediately applicable in teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th international Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN21

  • ISBN

    9788409312672

  • ISSN

  • e-ISSN

    2340-1117

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    4223-4229

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    5. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku