Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

(Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00122045" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00122045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/files/2021/11/CJ-64_3.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/files/2021/11/CJ-64_3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    (Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V následujícím příspěvku je představeno nové, širší pojetí mediace, jak je formulováno v Dodatku Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (CoE, 2020a; CoE, 2020b). Blíže je popsána klasifikace mediačních aktivit a strategií včetně ukázek nových škál a deskriptorů pro hodnocení mediačních dovedností. Cílem příspěvku je nabídnout českým učitelům a didaktikům cizích jazyků vhled do problematiky v jejich rodném jazyce, a tímto přispět k jejich informovanosti i motivaci implementovat mediaci do své výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    (Not) Lost in Translation: A New Concept of Mediation in the CEFR-Companion Volume

  • Popis výsledku anglicky

    The following contribution presents a new and broader concept of mediation, as formulated in the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume (CoE, 2020a; CoE, 2020b). The classification of mediation activities and strategies is described in more detail, including examples of new scales and descriptors to assess mediation skills. The paper aims to offer Czech teachers and didactics of foreign languages an insight into the issues and, therefore to contribute to their awareness and motivation to implement mediation in their teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cizí jazyky

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    3-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus