(Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00122045" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00122045 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/files/2021/11/CJ-64_3.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/files/2021/11/CJ-64_3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
(Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ
Popis výsledku v původním jazyce
V následujícím příspěvku je představeno nové, širší pojetí mediace, jak je formulováno v Dodatku Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (CoE, 2020a; CoE, 2020b). Blíže je popsána klasifikace mediačních aktivit a strategií včetně ukázek nových škál a deskriptorů pro hodnocení mediačních dovedností. Cílem příspěvku je nabídnout českým učitelům a didaktikům cizích jazyků vhled do problematiky v jejich rodném jazyce, a tímto přispět k jejich informovanosti i motivaci implementovat mediaci do své výuky.
Název v anglickém jazyce
(Not) Lost in Translation: A New Concept of Mediation in the CEFR-Companion Volume
Popis výsledku anglicky
The following contribution presents a new and broader concept of mediation, as formulated in the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume (CoE, 2020a; CoE, 2020b). The classification of mediation activities and strategies is described in more detail, including examples of new scales and descriptors to assess mediation skills. The paper aims to offer Czech teachers and didactics of foreign languages an insight into the issues and, therefore to contribute to their awareness and motivation to implement mediation in their teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cizí jazyky
ISSN
1210-0811
e-ISSN
—
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
3-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—