Word problems developing critical thinking of pupils as seen by primary school prospective teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00122874" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00122874 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Word problems developing critical thinking of pupils as seen by primary school prospective teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents partial outcomes of a research aimed at analysing students’ approaches to selected non-standard mathematical tasks. We studied ways of students’ analysis and reflection of tasks, which – as we assume – have some potential to develop critical thinking of primary school pupils. We believe that this competence is a factor shaping professional identity of prospective teachers as reflective people of practice. Our findings suggest that the topic discussed in our contribution can be used in a wide range of activities in real-life education practice.
Název v anglickém jazyce
Word problems developing critical thinking of pupils as seen by primary school prospective teachers
Popis výsledku anglicky
The paper presents partial outcomes of a research aimed at analysing students’ approaches to selected non-standard mathematical tasks. We studied ways of students’ analysis and reflection of tasks, which – as we assume – have some potential to develop critical thinking of primary school pupils. We believe that this competence is a factor shaping professional identity of prospective teachers as reflective people of practice. Our findings suggest that the topic discussed in our contribution can be used in a wide range of activities in real-life education practice.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Critical Thinking in Mathematics: Perspectives and Challenges
ISBN
9788379969036
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
26-35
Počet stran knihy
256
Název nakladatele
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Místo vydání
Rzeszów
Kód UT WoS kapitoly
—