Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Word problems developing critical thinking of pupils as seen by primary school prospective teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00122874" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00122874 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Word problems developing critical thinking of pupils as seen by primary school prospective teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents partial outcomes of a research aimed at analysing students’ approaches to selected non-standard mathematical tasks. We studied ways of students’ analysis and reflection of tasks, which – as we assume – have some potential to develop critical thinking of primary school pupils. We believe that this competence is a factor shaping professional identity of prospective teachers as reflective people of practice. Our findings suggest that the topic discussed in our contribution can be used in a wide range of activities in real-life education practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Word problems developing critical thinking of pupils as seen by primary school prospective teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial outcomes of a research aimed at analysing students’ approaches to selected non-standard mathematical tasks. We studied ways of students’ analysis and reflection of tasks, which – as we assume – have some potential to develop critical thinking of primary school pupils. We believe that this competence is a factor shaping professional identity of prospective teachers as reflective people of practice. Our findings suggest that the topic discussed in our contribution can be used in a wide range of activities in real-life education practice.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Critical Thinking in Mathematics: Perspectives and Challenges

  • ISBN

    9788379969036

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    26-35

  • Počet stran knihy

    256

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

  • Místo vydání

    Rzeszów

  • Kód UT WoS kapitoly