Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Srovnání koncepce finanční gramotnosti ČR a vybraných států USA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00123300" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00123300 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/18620/14647" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/18620/14647</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-1-97" target="_blank" >10.5817/PedOr2021-1-97</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Srovnání koncepce finanční gramotnosti ČR a vybraných států USA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přestože se koncept rozvíjení finanční gramotnosti u žáků stal nedílnou součástí edukační a finanční politiky mnoha států, konkrétní podmínky (kulturní, sociální a ekonomické) realizace tohoto konceptu ve školním kurikulu se mohou významně lišit, což má dopady na samotný obsah vzdělávání. Studie se proto zaměřuje na analýzu a komparaci standardů finanční gramotnosti, jež jsou stěžejními dokumenty pro finanční vzdělávání, v České republice a ve vybraných státech USA, konkrétně Utahu, Virginii a Tennessee. Srovnání standardů vychází z kvantitativní obsahové analýzy založené na vytvořeném kategoriálním systému. Výsledky studie naznačují nedostatečnou obsáhlost a návodnost standardů finanční gramotnosti České republiky. Také zastoupení významových jednotek v rámci kategorií obsahové dimenze nelze považovat za rovnovážné, jelikož je kladen nižší důraz na témata týkající se povolání a makroekonomických poznatků. Dále lze říci, že u českého standardu finanční gramotnosti převládají kognitivně méně náročné aktivity, což platí i u standard Utahu a Virginie.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of the financial literacy concept of the Czech Republic and selected states of U. S.

  • Popis výsledku anglicky

    Although the concept of financial literacy development among pupils has become an integral part of the educational and financial policies of many countries, the specific conditions (cultural, social, and economic) of the implementation of this concept in school curricula can differ significantly and have an impact on the education content. The study therefore focuses on the analysis and comparison of financial literacy standards, which are considered crucial documents for financial education, in the Czech Republic and selected states of the United States, specifically Utah, Virginia and Tennessee. The comparison of standards is based on the quantitative content analysis using a categorical system. The results indicate insufficient coverage and guidance of the Czech Republic‘s financial literacy standards. Besides, the representation of the categories of the content dimension cannot be considered balanced, with lower emphasis on the content related to the profession and macroeconomic aspects. Furthermore, it can be said that the Czech standard of financial literacy is dominated by cognitively less demanding activities, which is relevant for the standards of Utah and Virginia as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická Orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

    1805-9511

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    97-122

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus