Children with reduced cognitive effectivity, their problems and optimal way of education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00126438" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00126438 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://books.google.de/books?id=IoGIEAAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=cs&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false" target="_blank" >https://books.google.de/books?id=IoGIEAAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=cs&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.37626/GA9783959872188.0.015" target="_blank" >10.37626/GA9783959872188.0.015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Children with reduced cognitive effectivity, their problems and optimal way of education
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution deals with children with reduced cognitive efficiency, their specific, and frequent difficulties in learning mathematics in the first years of education. Two case studies from longitudinal research on children with reduced cognitive efficiency will illustrate the specific ways in which reduced cognitive efficiency can manifest itself in mathematics, how children can be helped to overcome the mathematics curriculum. Problems in learning two basic arithmetic operations will be presented. The differentiation of teaching will be briefly introduced as an effective opportunity to work with these children.
Název v anglickém jazyce
Children with reduced cognitive effectivity, their problems and optimal way of education
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with children with reduced cognitive efficiency, their specific, and frequent difficulties in learning mathematics in the first years of education. Two case studies from longitudinal research on children with reduced cognitive efficiency will illustrate the specific ways in which reduced cognitive efficiency can manifest itself in mathematics, how children can be helped to overcome the mathematics curriculum. Problems in learning two basic arithmetic operations will be presented. The differentiation of teaching will be briefly introduced as an effective opportunity to work with these children.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Mathematics Education for the Future Project. Proceedings of the 16th International Conference. Building on the Past to Prepare for the Future.
ISBN
9783959872171
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
75-80
Název nakladatele
WTM
Místo vydání
Münster
Místo konání akce
Cambridge
Datum konání akce
8. 8. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—