Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Children with reduced cognitive effectivity, their problems and optimal way of education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00126438" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00126438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://books.google.de/books?id=IoGIEAAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=cs&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false" target="_blank" >https://books.google.de/books?id=IoGIEAAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=cs&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37626/GA9783959872188.0.015" target="_blank" >10.37626/GA9783959872188.0.015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Children with reduced cognitive effectivity, their problems and optimal way of education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with children with reduced cognitive efficiency, their specific, and frequent difficulties in learning mathematics in the first years of education. Two case studies from longitudinal research on children with reduced cognitive efficiency will illustrate the specific ways in which reduced cognitive efficiency can manifest itself in mathematics, how children can be helped to overcome the mathematics curriculum. Problems in learning two basic arithmetic operations will be presented. The differentiation of teaching will be briefly introduced as an effective opportunity to work with these children.

  • Název v anglickém jazyce

    Children with reduced cognitive effectivity, their problems and optimal way of education

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with children with reduced cognitive efficiency, their specific, and frequent difficulties in learning mathematics in the first years of education. Two case studies from longitudinal research on children with reduced cognitive efficiency will illustrate the specific ways in which reduced cognitive efficiency can manifest itself in mathematics, how children can be helped to overcome the mathematics curriculum. Problems in learning two basic arithmetic operations will be presented. The differentiation of teaching will be briefly introduced as an effective opportunity to work with these children.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Mathematics Education for the Future Project. Proceedings of the 16th International Conference. Building on the Past to Prepare for the Future.

  • ISBN

    9783959872171

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    75-80

  • Název nakladatele

    WTM

  • Místo vydání

    Münster

  • Místo konání akce

    Cambridge

  • Datum konání akce

    8. 8. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku