Vybrané aspekty literárního díla a jejich recepce dětským čtenářem: výsledky výzkumu dětského čtenářství formou skupinové diskuze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00127069" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00127069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2170" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2170</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané aspekty literárního díla a jejich recepce dětským čtenářem: výsledky výzkumu dětského čtenářství formou skupinové diskuze
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum recepce literárního díla dětským čtenářem zahrnuje množství metodologických přístupů, kterými je možné tento fenomén zkoumat. Každé dítě vyžaduje svůj specifický způsob vyjádření, jenž je pro něj vlastní a přirozený. Jedním z možných výzkumných nástrojů při výzkumu recepce dětského čtenářství je neodmyslitelně skupinová diskuze, nabízející otevřený prostor pro vyjádření. Tento nástroj přinesl řadu významných informací konkretizujících vnímání a přijetí literárního díla dětským čtenářem. Cílem příspěvku je nabídnout čtenáři dílčí výsledky výzkumu dětského čtenářství, a to na základě využité výzkumné metody skupinové diskuze. Výzkumné aktivity jsou součástí disertačního projektu autora příspěvku zaměřeného na identifikaci dítěte mladšího školního věku s literárním a divadelním dílem. Příspěvek předkládá výsledky skupinové diskuze z hodin čtení literárního díla Lewise Carrolla Za zrcadlem a co tam Alenka našla, provedeného u žáků třetí třídy základní školy.
Název v anglickém jazyce
Selected aspects of a literature and their reception by children's readers: a children's reading research in the form of a group discussion
Popis výsledku anglicky
Research of a literature reception by a child reader includes a number of methodological approaches that can be used to investigate this phenomenon. Each child requires a specific way of expression that is unique and natural to him. One of the possible research tools in researching the reception of children's reading is inherently a group discussion, offering an open space for expression. This tool brought a lot of important information concretizing the perception and acceptance of a literary work by a child reader. The aim of the contribution is to offer the reader partial results of research into children's reading, based on the research method of group discussion. The research activities are part of the author's dissertation project focused on the identification of a child of younger school age with literary and theatrical work. The paper presents the results of a group discussion from the lessons of reading Lewis Carroll's literary work Through the Looking Glass and what Alice found there, conducted with third-grade elementary school students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60206 - Specific literatures
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XIV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
ISBN
9788028001230
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
33-59
Název nakladatele
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
17. 3. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—