Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikace dětských čtenářů s vybranými literárními postavami titulu Karla Maye Vinnetou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00128681" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00128681 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/44576/2022-odjl-02.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/44576/2022-odjl-02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Identifikace dětských čtenářů s vybranými literárními postavami titulu Karla Maye Vinnetou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Identifikace literárních postav se čtenářem je jedním ze základních aspektů v procesu recepce literárního díla, nikoli však jediným. Zobrazení postav, jejich charakteristika, způsob jednání či obecná funkce ve čteném uměleckém textu hraje významnou roli při celkovém přijetí a ztotožnění s literárním dílem. Důležitým aspektem jsou rovněž věková specifika čtenářů, jejich životní zkušenosti, genderové vymezení atd. Příspěvek nabízí pohled na specifika recepce a identifikace dětí třetí třídy základní školy (8–9 let) s akcentací na vybrané literární postavy vybraného knižního titulu Karla Maye „Vinnetou“. Vychází při tom z výzkumných dat získaných v rámci hodin čtení a skupinové diskuze, která se stala jednou z výchozích výzkumných metod kvalitativní strategie. Výsledky výzkumu představují dílčí část rozsáhlejší studie disertačního projektu autora příspěvku tematicky zaměřené na obecnější problematiku identifikace dětí mladšího věku s literárním dílem a divadelním představením.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of children‘s readers with selected literary characters of Winnetou by Karl May

  • Popis výsledku anglicky

    Identification of literary characters with the reader is one of the basic aspects in the process of reception of a literary work, but not the only one. The portrayal of figures, their characteristics, behavior, or general function in the read artistic text plays a significant role in the overall acceptance and identification with the literary work. The age specifics of the readers, their life experiences, gender definition, etc., also play an important role. The paper offers a look at the specifics of the reception and identification of children in the third grade of elementary school (8-9 years old) with emphasis on selected literary characters of the chosen book title by Karl May “Winnetou”. It is based on research data obtained during reading hours and group discussions, which has become one of the initial research methods of the qualitative strategy. The research results are based on a more extensive study of the dissertation project, thematically focused on the more general issue of identifying children of a younger age with a literary work and a theatre performance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

    2729-8639

  • Svazek periodika

    X

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    98-117

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus