Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multioborové projekty jako cesta k umění a kultuře v povinném vzdělávání.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00128463" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00128463 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MS_creaae_2022.pdf" target="_blank" >https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MS_creaae_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Multioborové projekty jako cesta k umění a kultuře v povinném vzdělávání.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Umělecké výchovy jsou v povinném vzdělávání začleněny do vzdělávací oblasti Umění a kultura. Aby tento celek nebyl pouze formálním spojením hudební, výtvarné, ale i dramatické či literární výchovy, je třeba budoucí učitele vést k přemýšlení v souvislostech, a to i v kontextu dalších vzdělávacích oblastí, a poskytnout jim dostatek příležitostí zažít si takto koncipovanou výuku i v rámci profesní přípravy. Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu, který zkoumal, jak jsou mezioborové projekty realizovány v rámci pedagogických praxí a jak proměňují stávající realitu uměleckého povinného vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Multidisciplinary projects as a path to art and culture in compulsory education.

  • Popis výsledku anglicky

    Art education is included in compulsory education in the educational field of Art and Culture. For this unit to be not only a formal combination of music, art, but also drama or literature, future teachers need to be led to think in context, even in the context of other educational areas, and provide them with ample opportunities to experience such teaching in the vocational training. The paper presents partial results of research that examined how interdisciplinary projects are implemented within pedagogical practices and how they transform the existing reality of compulsory art education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CREA-AE 2022. Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne – umelecké vzdelávanie. Zborník z elektronickej vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou.

  • ISBN

    9788022355056

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    55-65

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Místo vydání

    UK Bratislava

  • Místo konání akce

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Datum konání akce

    23. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku