Multioborové projekty jako cesta k umění a kultuře v povinném vzdělávání.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00128463" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00128463 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MS_creaae_2022.pdf" target="_blank" >https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MS_creaae_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multioborové projekty jako cesta k umění a kultuře v povinném vzdělávání.
Popis výsledku v původním jazyce
Umělecké výchovy jsou v povinném vzdělávání začleněny do vzdělávací oblasti Umění a kultura. Aby tento celek nebyl pouze formálním spojením hudební, výtvarné, ale i dramatické či literární výchovy, je třeba budoucí učitele vést k přemýšlení v souvislostech, a to i v kontextu dalších vzdělávacích oblastí, a poskytnout jim dostatek příležitostí zažít si takto koncipovanou výuku i v rámci profesní přípravy. Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu, který zkoumal, jak jsou mezioborové projekty realizovány v rámci pedagogických praxí a jak proměňují stávající realitu uměleckého povinného vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Multidisciplinary projects as a path to art and culture in compulsory education.
Popis výsledku anglicky
Art education is included in compulsory education in the educational field of Art and Culture. For this unit to be not only a formal combination of music, art, but also drama or literature, future teachers need to be led to think in context, even in the context of other educational areas, and provide them with ample opportunities to experience such teaching in the vocational training. The paper presents partial results of research that examined how interdisciplinary projects are implemented within pedagogical practices and how they transform the existing reality of compulsory art education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CREA-AE 2022. Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne – umelecké vzdelávanie. Zborník z elektronickej vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou.
ISBN
9788022355056
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
55-65
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání
UK Bratislava
Místo konání akce
Univerzita Komenského v Bratislave
Datum konání akce
23. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—