Empatie a symbióza jako nově akcentované hodnoty v současné české literatuře pro děti a mládež
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00128705" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00128705 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.unipo.sk/public/media/44576/2022-odjl-02.pdf#009" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/44576/2022-odjl-02.pdf#009</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Empatie a symbióza jako nově akcentované hodnoty v současné české literatuře pro děti a mládež
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá interpretacemi děl současné české literatury pro děti a mládež (Markéta Pilátová: Bába Bedla; Olga Stehlíková: Mojenka) v nichž zastávají důležitou axiologickou, formativní i emocionální funkci empatie a symbióza. Studie, kombinující postupy literárněvědné analýzy s psychologií vztahu k přírodě, si klade otázku, zda se v rámci intencionální literatury pro děti a mládež nerozvíjí nový genologický subtyp tzv. „ekoliteratury“, která není definována použitými kompozičními postupy a prostředky, ale tím, jak představuje teoretický koncept přírody, kultury a člověka na základě seznámení s ontickým konfliktem kultury s přírodou.
Název v anglickém jazyce
Empathy and symbiosis as newly emphasized values in contemporary Czech literature for children and youth
Popis výsledku anglicky
The study deals with interpretations of works of contemporary Czech literature for children and youth (Markéta Pilátová: Bába Bedla; Olga Stehlíková: Mojenka) in which empathy and symbiosis play an important axiological, formative and emotional function.The study, combining the procedures of literary analysis with the psychology of the relationship to nature, asks whether a new geneological subtype of so-called „ecoliterature“ is developing within the intentional literature for children and youth, which is not defined by the compositional procedures and means used, but by how it represents theoretical concept of nature, culture and man based on familiarization with the ontic conflict of culture with nature.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60206 - Specific literatures
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie
ISSN
1339-3200
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
9-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—