Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Empatie a symbióza jako nově akcentované hodnoty v současné české literatuře pro děti a mládež

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00128705" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00128705 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/44576/2022-odjl-02.pdf#009" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/44576/2022-odjl-02.pdf#009</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Empatie a symbióza jako nově akcentované hodnoty v současné české literatuře pro děti a mládež

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá interpretacemi děl současné české literatury pro děti a mládež (Markéta Pilátová: Bába Bedla; Olga Stehlíková: Mojenka) v nichž zastávají důležitou axiologickou, formativní i emocionální funkci empatie a symbióza. Studie, kombinující postupy literárněvědné analýzy s psychologií vztahu k přírodě, si klade otázku, zda se v rámci intencionální literatury pro děti a mládež nerozvíjí nový genologický subtyp tzv. „ekoliteratury“, která není definována použitými kompozičními postupy a prostředky, ale tím, jak představuje teoretický koncept přírody, kultury a člověka na základě seznámení s ontickým konfliktem kultury s přírodou.

  • Název v anglickém jazyce

    Empathy and symbiosis as newly emphasized values in contemporary Czech literature for children and youth

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with interpretations of works of contemporary Czech literature for children and youth (Markéta Pilátová: Bába Bedla; Olga Stehlíková: Mojenka) in which empathy and symbiosis play an important axiological, formative and emotional function.The study, combining the procedures of literary analysis with the psychology of the relationship to nature, asks whether a new geneological subtype of so-called „ecoliterature“ is developing within the intentional literature for children and youth, which is not defined by the compositional procedures and means used, but by how it represents theoretical concept of nature, culture and man based on familiarization with the ontic conflict of culture with nature.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    9-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus