Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

English language teachers' conceptions of assessment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00130341" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00130341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2022.972005/full" target="_blank" >https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2022.972005/full</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/feduc.2022.972005" target="_blank" >10.3389/feduc.2022.972005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    English language teachers' conceptions of assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Conceptions of assessment are critical to implementing new assessment policies since they influence how teachers understand, interpret, and implement new policies. This small-scale qualitative study investigated 12 secondary school English language teachers' views about the current secondary school assessment policy and their conceptions of assessment. The data were collected through in-depth interviews in Maputo, Mozambique. The findings suggest that most participants are unfamiliar with the current assessment policy. The participants conceive of assessment as extrinsically motivating students, improving teaching and learning, holding students accountable, reporting, compliance, and irrelevant. Some participants reported pure conceptions of assessment (either improvement or student accountability), while others reported mixed conceptions (either mixed school and student accountability and improvement and mixed student accountability and irrelevant). The emerging profiles of teachers' conceptions of assessment are expected to provide a starting point for a discussion about designing effective professional development programs in assessment literacy in Mozambique.

  • Název v anglickém jazyce

    English language teachers' conceptions of assessment

  • Popis výsledku anglicky

    Conceptions of assessment are critical to implementing new assessment policies since they influence how teachers understand, interpret, and implement new policies. This small-scale qualitative study investigated 12 secondary school English language teachers' views about the current secondary school assessment policy and their conceptions of assessment. The data were collected through in-depth interviews in Maputo, Mozambique. The findings suggest that most participants are unfamiliar with the current assessment policy. The participants conceive of assessment as extrinsically motivating students, improving teaching and learning, holding students accountable, reporting, compliance, and irrelevant. Some participants reported pure conceptions of assessment (either improvement or student accountability), while others reported mixed conceptions (either mixed school and student accountability and improvement and mixed student accountability and irrelevant). The emerging profiles of teachers' conceptions of assessment are expected to provide a starting point for a discussion about designing effective professional development programs in assessment literacy in Mozambique.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Frontiers in Education

  • ISSN

    2504-284X

  • e-ISSN

    2504-284X

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    article number 972005

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000920702200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85146754664