Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Persuasion in multimodal digital genres: Building credibility in video abstracts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00130838" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00130838 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.18485/esptoday.2023.11.2.2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18485/esptoday.2023.11.2.2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18485/esptoday.2023.11.2.2" target="_blank" >10.18485/esptoday.2023.11.2.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Persuasion in multimodal digital genres: Building credibility in video abstracts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The emergence of the video abstract as a new digital genre of science communication has allowed researchers to increase their visibility and engage with larger audiences by employing a complex interplay of different semiotic modes. This paper studies strategies and multimodal resources for building credibility in a small corpus of 16 video abstracts on mathematics published online in the Journal of Number Theory (Elsevier). By adopting a multimodal discourse analysis (Kress 2010) perspective and drawing on previous research on video abstracts (e.g., Coccetta, 2021; Liu, 2019, 2021) and persuasion in digital academic genres (e.g., Luzón, 2019; Valeiras-Jurado, 2020), this study explores persuasive strategies for enhancing credibility and semiotic resources used for their realisation. The analysis considers six persuasive strategies (attention-getting, constructing an authorial persona, engagement, framing, logical reasoning and providing proof) while exploring how the written and spoken verbal modes interact with mathematical symbolism and non-verbal visuals. The results suggest that persuasive strategies used for building credibility vary across different types of video abstracts and differ from those used in printed abstracts.

  • Název v anglickém jazyce

    Persuasion in multimodal digital genres: Building credibility in video abstracts

  • Popis výsledku anglicky

    The emergence of the video abstract as a new digital genre of science communication has allowed researchers to increase their visibility and engage with larger audiences by employing a complex interplay of different semiotic modes. This paper studies strategies and multimodal resources for building credibility in a small corpus of 16 video abstracts on mathematics published online in the Journal of Number Theory (Elsevier). By adopting a multimodal discourse analysis (Kress 2010) perspective and drawing on previous research on video abstracts (e.g., Coccetta, 2021; Liu, 2019, 2021) and persuasion in digital academic genres (e.g., Luzón, 2019; Valeiras-Jurado, 2020), this study explores persuasive strategies for enhancing credibility and semiotic resources used for their realisation. The analysis considers six persuasive strategies (attention-getting, constructing an authorial persona, engagement, framing, logical reasoning and providing proof) while exploring how the written and spoken verbal modes interact with mathematical symbolism and non-verbal visuals. The results suggest that persuasive strategies used for building credibility vary across different types of video abstracts and differ from those used in printed abstracts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ESP TODAY-JOURNAL OF ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES AT TERTIARY LEVEL

  • ISSN

    2334-9050

  • e-ISSN

    2334-9050

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    213-236

  • Kód UT WoS článku

    001001140200002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85161711891