Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Video abstracts for increasing researcher visibility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00135370" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00135370 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-38207-9_8" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-38207-9_8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-38207-9_8" target="_blank" >10.1007/978-3-031-38207-9_8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Video abstracts for increasing researcher visibility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter studies video abstracts in the field of mathematics to show how the new opportunities offered by the multimodal digital environment help researchers personalise their papers and extend the reach of scientific research. The study is based on a small corpus of 16 video abstracts published online in the Journal of Number Theory (Elsevier). Adopting a genre analysis (Swales 1990) and multimodal analysis (Kress 2013) perspective and drawing on previous research on video abstracts (e.g. Spicer 2014, Liu 2020, 2021, Cocceta 2021), this study proposes a typology of video abstracts according to the interplay between the oral and visual components involved and identifies the core and optional rhetorical moves of the genre. The rhetorical moves of video abstracts are compared to those of printed abstracts. The analysis also considers the role of personality and direct address to the listener and their impact on the interaction between the researcher(s) and the audience and the promotion of the author and the article content.

  • Název v anglickém jazyce

    Video abstracts for increasing researcher visibility

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter studies video abstracts in the field of mathematics to show how the new opportunities offered by the multimodal digital environment help researchers personalise their papers and extend the reach of scientific research. The study is based on a small corpus of 16 video abstracts published online in the Journal of Number Theory (Elsevier). Adopting a genre analysis (Swales 1990) and multimodal analysis (Kress 2013) perspective and drawing on previous research on video abstracts (e.g. Spicer 2014, Liu 2020, 2021, Cocceta 2021), this study proposes a typology of video abstracts according to the interplay between the oral and visual components involved and identifies the core and optional rhetorical moves of the genre. The rhetorical moves of video abstracts are compared to those of printed abstracts. The analysis also considers the role of personality and direct address to the listener and their impact on the interaction between the researcher(s) and the audience and the promotion of the author and the article content.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Digital Scientific Communication: Identity and Visibility in Research Dissemination

  • ISBN

    9783031382062

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    171-192

  • Počet stran knihy

    330

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan, Springer

  • Místo vydání

    Cham, Switzerland

  • Kód UT WoS kapitoly