Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling gamified e-learning experiences with user profiles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00131309" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00131309 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/MISKOV2023MOD" target="_blank" >https://library.iated.org/view/MISKOV2023MOD</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2023.1867" target="_blank" >10.21125/edulearn.2023.1867</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling gamified e-learning experiences with user profiles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning is an up-to-date and effective technological aid for distance learning at universities. Research into the motivational potential of gamification of the online learning environment allows us to get a clearer idea of the attitudes and experiences of university students in selected courses with e-learning support. In this paper I examine how digital games can enter teaching and learning at university. The focus is to find out what potential students see in the application of game principles in e-learning, and thus recognize the possibilities and limits of their implementation. The main research question is how the differences in age, gender, frequency of gaming, perceived difficulty of the course and satisfaction with online learning environment among students affect the perception of gamification and game elements in e-learning. Based on the findings, I recommend to teachers and developers of online learning environments how they could improve their design in accordance with the needs and preferences of students.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling gamified e-learning experiences with user profiles

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning is an up-to-date and effective technological aid for distance learning at universities. Research into the motivational potential of gamification of the online learning environment allows us to get a clearer idea of the attitudes and experiences of university students in selected courses with e-learning support. In this paper I examine how digital games can enter teaching and learning at university. The focus is to find out what potential students see in the application of game principles in e-learning, and thus recognize the possibilities and limits of their implementation. The main research question is how the differences in age, gender, frequency of gaming, perceived difficulty of the course and satisfaction with online learning environment among students affect the perception of gamification and game elements in e-learning. Based on the findings, I recommend to teachers and developers of online learning environments how they could improve their design in accordance with the needs and preferences of students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN23 Proceedings

  • ISBN

    9788409521517

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    7131-7140

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Palma, Spain

  • Místo konání akce

    Palma, Spain

  • Datum konání akce

    3. 7. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku