Agebraic word problems as a means of identifying gifted pupils of 5th grade of elementary school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00131511" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00131511 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Agebraic word problems as a means of identifying gifted pupils of 5th grade of elementary school
Popis výsledku v původním jazyce
The word task can serve as a means of identifying pupils' mathematical abilities and to identify gift. However, there are various factors that influence the performance of students of different performance groups when solving word tasks. The goal of the research, which is described in the paper, was to find word problems of several types that distinguish gifted and non-gifted pupils of the 5th grade of elementary school. The paper describes one selected type of task and the results of the examined sample of pupils.
Název v anglickém jazyce
Agebraic word problems as a means of identifying gifted pupils of 5th grade of elementary school
Popis výsledku anglicky
The word task can serve as a means of identifying pupils' mathematical abilities and to identify gift. However, there are various factors that influence the performance of students of different performance groups when solving word tasks. The goal of the research, which is described in the paper, was to find word problems of several types that distinguish gifted and non-gifted pupils of the 5th grade of elementary school. The paper describes one selected type of task and the results of the examined sample of pupils.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium Elementary Mathematics Teaching: New Directions in Elementary Mathematics Education
ISBN
9788076034099
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
113-123
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Education
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—