Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agebraic word problems as a means of identifying gifted pupils of 5th grade of elementary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00131511" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00131511 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Agebraic word problems as a means of identifying gifted pupils of 5th grade of elementary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The word task can serve as a means of identifying pupils' mathematical abilities and to identify gift. However, there are various factors that influence the performance of students of different performance groups when solving word tasks. The goal of the research, which is described in the paper, was to find word problems of several types that distinguish gifted and non-gifted pupils of the 5th grade of elementary school. The paper describes one selected type of task and the results of the examined sample of pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Agebraic word problems as a means of identifying gifted pupils of 5th grade of elementary school

  • Popis výsledku anglicky

    The word task can serve as a means of identifying pupils' mathematical abilities and to identify gift. However, there are various factors that influence the performance of students of different performance groups when solving word tasks. The goal of the research, which is described in the paper, was to find word problems of several types that distinguish gifted and non-gifted pupils of the 5th grade of elementary school. The paper describes one selected type of task and the results of the examined sample of pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium Elementary Mathematics Teaching: New Directions in Elementary Mathematics Education

  • ISBN

    9788076034099

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    113-123

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku