Podpora důvěry ve vlastní tvůrčí potenciál jako důležitá součást profesní přípravy učitelů výtvarné výchovy v preprimárním a primárním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00132736" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00132736 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok-2-2023/" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok-2-2023/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2023.22.2.127-137" target="_blank" >10.54937/ssf.2023.22.2.127-137</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora důvěry ve vlastní tvůrčí potenciál jako důležitá součást profesní přípravy učitelů výtvarné výchovy v preprimárním a primárním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek interpretuje závěry vybraného výzkumu zaměřeného na kvalitu výtvarné výchovy a poukazuje na možnosti, jak lze tyto poznatky zpětně využít v pregraduální přípravě budoucích učitelů mateřských a základních škol. Text také pojednává o negativních jevech vyskytujících se v praxi výtvarné výchovy, upozorňuje především na reprodukci a napodobování formálních výstupů výtvarné činnosti. Jako funkční alternativu nabízí aktivační metody. Jejich propagace se snoubí s podporou důvěry v pedagogický potenciál a tvůrčí zkušenosti učitele.
Název v anglickém jazyce
Supporting Confidence in One's Own Creative Potential as an Important Part of the Professional Training of Art Teachers in the Pre-primary and Primary Education
Popis výsledku anglicky
The paper interprets the conclusions of selected research focused on the quality of Art Education and points out the possibilities of how these findings can be used retrospectively in the undergraduate training of future kindergarten and primary school teachers. The text also discusses the negative phenomena occurring in the practice of Art Education, drawing attention mainly to the reproduction and imitation of formal outputs of art activities. It offers activated methods as a functional alternative. Their promotion combines with the support of confidence in the teacher's pedagogical potential and creative experience.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
127-138
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—