Modelování jevů z mechaniky ve školské fyzice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00133194" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00133194 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2266" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2266</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0439-2023" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M280-0439-2023</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelování jevů z mechaniky ve školské fyzice
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace nabízí pohled na fyzikální modelování ve výuce na základní škole, zejména v mechanice. Klade si více cílů, a to: deskripce modelů v historickém vývoji až po současnost (důraz je kladen na aplikovatelnost ve školské praxi základní školy); porovnání vybraných vývojových prostředí vhodných pro tvorbu počítačových modelů učitelem i žákem; deskripce učitelů a žáků používajících a tvořících modely pro vlastní výuku nebo přípravu na ni. V závěru je představeno několik pilotovaných modelů, které lze aplikovat ve školské fyzice. Publikace obsahuje tři části: Pedagogickou (zaměřena na cíle v českých kurikulárních dokumentech); Teoretickou (věnována digitálnímu vzdělávání a jeho vlivu na člověka a vnímání modelů žáky a učiteli); Praktickou (věnována vlastní tvorbě modelů pro školskou praxi).
Název v anglickém jazyce
Modelling Mechanical Phenomena in School Physics
Popis výsledku anglicky
The book offers a view of physical modelling in primary school education, especially in mechanics. It has several aims, namely: a description of models in their historical development up to the present day (the emphasis is on applicability to primary school practice); a comparison of selected development environments suitable for the creation of computer models by teachers and pupils; a description of teachers and pupils using and creating models for their own teaching or preparation. Finally, several piloted models that can be applied in school physics are presented. The publication contains three parts: Pedagogical (focusing on the goals in Czech curriculum documents); Theoretical (devoted to digital education and its impact on people and the perception of models by students and teachers); Practical (devoted to the actual creation of models for school practice).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788028004385
Počet stran knihy
223
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—