Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Personality Aspects of The Pupil of the Primary School Influencing the Self-Assessing Processes in the Techical Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73581495" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73581495 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.0168" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.0168</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.0168" target="_blank" >10.21125/edulearn.2017.0168</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Personality Aspects of The Pupil of the Primary School Influencing the Self-Assessing Processes in the Techical Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the issue of self-assessing processes and their development among primary school pupils. The author presents theoretical bases of the mentioned issue in which she elaborates the development specifics of the younger-school-aged children’s self-assessment and their influence on the school assessing processes. The whole issue is solved in the context of the technical education at the primary school and its specifics because the technical education enables, by its interdisciplinarity and specific practical character, active involvement of pupils and the natural development of the personality attributes. The pupil’s personality development should be one of the crucial aims of primary school teachers: success or failure of this process is based on the assessing strategies applied by the teacher in the educational reality. The aim of this article is to present the selected personality aspects influencing the self-assessment of a pupil. The partial aim of the state is to present partial results of the research, which outlines some of the specifics of the evaluation process in the technical education of primary school pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    The Personality Aspects of The Pupil of the Primary School Influencing the Self-Assessing Processes in the Techical Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issue of self-assessing processes and their development among primary school pupils. The author presents theoretical bases of the mentioned issue in which she elaborates the development specifics of the younger-school-aged children’s self-assessment and their influence on the school assessing processes. The whole issue is solved in the context of the technical education at the primary school and its specifics because the technical education enables, by its interdisciplinarity and specific practical character, active involvement of pupils and the natural development of the personality attributes. The pupil’s personality development should be one of the crucial aims of primary school teachers: success or failure of this process is based on the assessing strategies applied by the teacher in the educational reality. The aim of this article is to present the selected personality aspects influencing the self-assessment of a pupil. The partial aim of the state is to present partial results of the research, which outlines some of the specifics of the evaluation process in the technical education of primary school pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN17 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-3777-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    3203-3213

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    3. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku