Rozvoj sebehodnocení žáka jako součást hodnotící strategie učitele v technické výchově na primární škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73588880" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73588880 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201802-0009_rozvoj_sebehodnoceni_zaka_jako_soucast_hodnotici_strategie_ucitele_v_technicke_vychove_na_primarni_skole.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201802-0009_rozvoj_sebehodnoceni_zaka_jako_soucast_hodnotici_strategie_ucitele_v_technicke_vychove_na_primarni_skole.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2018.010" target="_blank" >10.5507/jtie.2018.010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj sebehodnocení žáka jako součást hodnotící strategie učitele v technické výchově na primární škole
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje sebehodnocení jako významnou součást hodnocení žáka učitelem a současně jako jednu z klíčových kategorií ovlivňující formování žáka v prvních letech povinné školní docházky. Cílem článku je prezentovat dílčí výsledky případové studie zaměřené na reflexi současného stavu hodnotících procesů učitele při realizaci technické výchovy na primární škole. Hodnocení v tak specificky zaměřených předmětech, jako jsou technicky orientované předměty, je významně ovlivňováno několika faktory, z nichž nejvýznamnější je faktor učitele. Článek předkládá odpovědi na otázky – jakým způsobem učitel zapojuje žáka do hodnocení a navozuje sebehodnotící aktivity žáka?
Název v anglickém jazyce
Development of Pupil‘ ́s Selfassessment as a Part of Teacher‘s Assessment Strategy in Technical Education at Primary School
Popis výsledku anglicky
The article presents self-assessment as an important part of the teacher's assessment of the pupil and at the same time as one of the key category influencing pupil formation in the first years of compulsory school attendance. The aim of the article is to present partial results of a case study focused on the reflection of the current state of teacher evaluation processes in the implementation of technical education at primary school. Evaluations in such specifically focused subjects as technically oriented subjects are significantly influenced by several factors -the most important is the teacher. The article presents answers to questions -how does a teacher engage a pupil in the assessment and induce self-evaluating pupil activities?
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
41-53
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—