Hodnocení a sebehodnocení žáků primární školy v technické výchově v genderovém kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577661" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577661 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2016/01/04.pdf" target="_blank" >http://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2016/01/04.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2016.004" target="_blank" >10.5507/tvv.2016.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení a sebehodnocení žáků primární školy v technické výchově v genderovém kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou hodnocení žáků na primární škole v kontextu technického vzdělávání. Tyto procesy jsou vnímány jako významné jak pro rozvoj osobnostních kvalit, tak pro proces socializace dítěte, jež je deklarována Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Hlavním záměrem stati je prezentovat možné genderové rozdíly v hodnocení a sebehodnocení žáků primární školy jako jeden z aspektů ovlivňující rozvoj osobnosti i budoucí profesní orientaci. Vzhledem k celospolečensky sílícím snahám o oživení technických oborů je tato problematika řešena v kontextu výuky technicky zaměřených předmětů na prvním stupni ZŠ (praktické činnosti). Součástí stati je prezentace plánovaného výzkumného šetření, jehož výsledky by umožnily identifikovat možné rozdíly v procesu sebehodnocení žáků. Vzhledem k tomu, že hodnocení učitele je jedním z klíčových faktorů ovlivňující sebehodnocení žáka jedním z dílčích cílů výzkumného šetření je identifikovat možné rozdíly v hodnotících strategiích učitele s ohledem na genderovou příslušnost žáků, charakter sebehodnotících aktivit řízených učitelem a specifika hodnocení v technické výchově na primární škole.
Název v anglickém jazyce
Assessment and Self-Assessment of Primary School Pupils in the Field of Technical Education in the Gender Context
Popis výsledku anglicky
The article deals with the assessment of pupils at primary school in the context of technical education. These processes are seen as important for the development of personal qualities and the process of socialization of the child, which is declared by Framework Educational Program for Basic Education. The main aim of this paper is to present the possible gender differences in evaluation and self-assessment of primary school pupils as one aspect, which affect the development of future professional orientation. Because of the whole society strengthening efforts to revive the technical disciplines this issue is addressed in the context of teaching technical subjects at primary school (the practical work). This article contains the presentation of the planned research; the results of it might serve to identify the possible differences in the process of self-assessment of pupils. Given that the evaluation of teachers is one of the key factors affecting the pupil's self- assessment, one of the objectives of the research is to identify the possible differences in evaluation strategies by teachers with regard to the gender of pupils, character self-assessment activities controlled by teacher and the specifics of evaluation in technical education at primary school.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
28-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—