Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The process of assessment in the technical education at a primary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73576751" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73576751 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The process of assessment in the technical education at a primary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the issue of the pupil's assessment at a primary school in a context of technical education and its specifics. The mentioned area is dealt based on the current educational trends which aim to the improvement of the educational process via the development of professional competences of a teacher. The aim of authors is to present theoretical basis of the pupil's assessment focusing on the variability of assessment's criteria. During the realization of the subject of practical activities at primary school, specifics of assessment of processional aspect of products are outlined, taking into account also the wider context of instruction of technology-oriented subjects. In a bid to express more perspectives on the process of assessment of the educational process, different possibilities of determination of indicators (delimited both from the perspective of a pupil and a teacher) are accented.

  • Název v anglickém jazyce

    The process of assessment in the technical education at a primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issue of the pupil's assessment at a primary school in a context of technical education and its specifics. The mentioned area is dealt based on the current educational trends which aim to the improvement of the educational process via the development of professional competences of a teacher. The aim of authors is to present theoretical basis of the pupil's assessment focusing on the variability of assessment's criteria. During the realization of the subject of practical activities at primary school, specifics of assessment of processional aspect of products are outlined, taking into account also the wider context of instruction of technology-oriented subjects. In a bid to express more perspectives on the process of assessment of the educational process, different possibilities of determination of indicators (delimited both from the perspective of a pupil and a teacher) are accented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-5617-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1769-1777

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    7. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku