Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00134231" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00134231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky?
Popis výsledku v původním jazyce
Inkluzivní vzdělávání představuje mezinárodně etablovaný koncept, který zdůrazňuje práci se všemi žáky bez ohledu na to, zda mají diagnostikovány speciální vzdělávací potřeby. Cílem naší přehledové studie je zjistit, jak je inkluzivní vzdělávání pojímáno v odborných studiích indexovaných v databázi WOS. Výsledky přehledové studie ukazují, že značná část studií spojuje inkluzivní vzdělávání se specifickými poruchami učení či s dalšími diagnózami jako je autismus či hluchota. Dále se zaměřujeme na tu část studií, která pojímá inkluzivní vzdělávání ve vztahu ke všem žákům v běžných třídách a popisujeme pojetí tohoto konceptu.
Název v anglickém jazyce
Is inclusive education really for all students?
Popis výsledku anglicky
Inclusive education is an internationally established concept that emphasizes addressing the needs of all students, regardless of whether or not they have special educational needs. The aim of this review study is to find out how inclusive education is conceptualized in recent studies indexed in the WOS database. The results show that a significant number of studies still link inclusive education with special educational needs. We focus on the part of the studies that consider inclusive education in relation to addressing the needs of all students in regular classrooms.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA23-04764S" target="_blank" >GA23-04764S: Adresování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků: Etnografie tříd na druhém stupni základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů