Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitude Markers in L2 Learners' Academic Writing: A Case Study of Master's Theses by Czech Students Compared to L1 Students' Writings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00134356" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00134356 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/digilib.78896" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/digilib.78896</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2023-1-1" target="_blank" >10.5817/BSE2023-1-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitude Markers in L2 Learners' Academic Writing: A Case Study of Master's Theses by Czech Students Compared to L1 Students' Writings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article studies the frequency and range of one category of metadiscourse markers, i.e. attitude markers realized by attitudinal nouns, adjectives, verbs and adverbs in two learner corpora, i.e. a corpus of L2 Master's theses written by Czech university students and a corpus of L1 (native speaker) university students' academic texts taken from the BAWE corpus. The survey shows that the research-oriented attitude markers prevail over the topic-oriented ones in both corpora, the most frequent realization being attitudinal adjectives, followed by nouns, adverbs and verbs. The results also reveal that Czech students tend to use attitudinal adverbs in the initial position more frequently than the L1 students.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitude Markers in L2 Learners' Academic Writing: A Case Study of Master's Theses by Czech Students Compared to L1 Students' Writings

  • Popis výsledku anglicky

    This article studies the frequency and range of one category of metadiscourse markers, i.e. attitude markers realized by attitudinal nouns, adjectives, verbs and adverbs in two learner corpora, i.e. a corpus of L2 Master's theses written by Czech university students and a corpus of L1 (native speaker) university students' academic texts taken from the BAWE corpus. The survey shows that the research-oriented attitude markers prevail over the topic-oriented ones in both corpora, the most frequent realization being attitudinal adjectives, followed by nouns, adverbs and verbs. The results also reveal that Czech students tend to use attitudinal adverbs in the initial position more frequently than the L1 students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-12150S" target="_blank" >GA21-12150S: Mezikulturní variace v interakci mezi autorem a čtenářem v anglickém akademickém diskurzu českých studentů a rodilých mluvčích angličtiny</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brno Studies in English

  • ISSN

    0524-6881

  • e-ISSN

    1805-0867

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    5-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85182764338