Attitude Markers in L2 Learners' Academic Writing: A Case Study of Master's Theses by Czech Students Compared to L1 Students' Writings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00134356" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00134356 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/digilib.78896" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/digilib.78896</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2023-1-1" target="_blank" >10.5817/BSE2023-1-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Attitude Markers in L2 Learners' Academic Writing: A Case Study of Master's Theses by Czech Students Compared to L1 Students' Writings
Popis výsledku v původním jazyce
This article studies the frequency and range of one category of metadiscourse markers, i.e. attitude markers realized by attitudinal nouns, adjectives, verbs and adverbs in two learner corpora, i.e. a corpus of L2 Master's theses written by Czech university students and a corpus of L1 (native speaker) university students' academic texts taken from the BAWE corpus. The survey shows that the research-oriented attitude markers prevail over the topic-oriented ones in both corpora, the most frequent realization being attitudinal adjectives, followed by nouns, adverbs and verbs. The results also reveal that Czech students tend to use attitudinal adverbs in the initial position more frequently than the L1 students.
Název v anglickém jazyce
Attitude Markers in L2 Learners' Academic Writing: A Case Study of Master's Theses by Czech Students Compared to L1 Students' Writings
Popis výsledku anglicky
This article studies the frequency and range of one category of metadiscourse markers, i.e. attitude markers realized by attitudinal nouns, adjectives, verbs and adverbs in two learner corpora, i.e. a corpus of L2 Master's theses written by Czech university students and a corpus of L1 (native speaker) university students' academic texts taken from the BAWE corpus. The survey shows that the research-oriented attitude markers prevail over the topic-oriented ones in both corpora, the most frequent realization being attitudinal adjectives, followed by nouns, adverbs and verbs. The results also reveal that Czech students tend to use attitudinal adverbs in the initial position more frequently than the L1 students.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA21-12150S" target="_blank" >GA21-12150S: Mezikulturní variace v interakci mezi autorem a čtenářem v anglickém akademickém diskurzu českých studentů a rodilých mluvčích angličtiny</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Brno Studies in English
ISSN
0524-6881
e-ISSN
1805-0867
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
5-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85182764338