Vybrané metody programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení ve výuce jedinců s odlišným mateřským jazykem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00134561" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00134561 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://bohemica.upol.cz/artkey/boh-202302-0002_vybrane-metody-programu-ctenim-a-psanim-ke-kritickemu-mysleni-ve-vyuce-jedincu-s-odlisnym-materskym-jazykem.php" target="_blank" >https://bohemica.upol.cz/artkey/boh-202302-0002_vybrane-metody-programu-ctenim-a-psanim-ke-kritickemu-mysleni-ve-vyuce-jedincu-s-odlisnym-materskym-jazykem.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/bo.2023.017" target="_blank" >10.5507/bo.2023.017</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané metody programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení ve výuce jedinců s odlišným mateřským jazykem
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na možnosti využití vybraných metod a postupů programu Čtením a psaním pro kritické myšlení při výuce jedinců s odlišným mateřským jazykem. Většina z nich rozvíjí čtenářskou gramotnost chápanou jako schopnost porozumět, reflektovat a používat psaný text k dosažení určitých cílů, tedy k rozvoji vlastních dovedností a znalostí a aktivní účasti ve společnosti. Podstatu příspěvku tvoří ukázky praktického využití vybraných metod kritického myšlení ve výuce češtiny jako druhého/cizího jazyka, které slouží k motivaci a rozvoji psaní a mluvení. Příspěvek vznikl na základě výsledků vlastního výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Selected methods of the Reading and Writing for Critical Thinking programme in teaching individuals with a different mother tongue
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the possibilities of using selected methods and procedures of the Reading and Writing for Critical Thinking programme in teaching individuals with a different mother tongue. Most of them develop reading literacy understood as the ability to understand, reflect on and use written text to achieve certain goals, i.e. to develop one's own skills and knowledge and to actively participate in society. The essence of the paper consists of examples of practical use of selected methods of critical thinking in tea- ching Czech as a second/foreign language, which serve to motivate and develop writing and speaking. The paper is based on the results of my own research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000293" target="_blank" >TL03000293: Slovotvorný analyzátor pro výuku češtiny pro cizince (SLAN)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bohemica Olomucensia
ISSN
1803-876X
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
12-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—