Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kritické čtení, psaní a kritická reflexe v pregraduální přípravě budoucích učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63540378" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63540378 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kritické čtení, psaní a kritická reflexe v pregraduální přípravě budoucích učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teoretická studie zpracovává aktuální zahraniční přístupy k vybraným metodám kritického myšlení, a to kritickému čtení, psaní a kritické reflexi. Poukazuje na souvislost uvedených metod s vysokoškolským vzděláváním a zasazuje je do kontextu pregraduální přípravy budoucích učitelů. Teoretická studie je rozdělena do čtyř částí. V první části autorka vymezuje úlohu uvedených metod ve vysokoškolské přípravě, spolu s pedagogickým ukotvením kritického myšlení. Ve druhé části předkládá teorii kritického čtení, ve které prezentuje jeho základní metody rozvoje, a to metody SQ3R, SQ4R a QAR. Ve třetí části pojednává o kritickém psaní v kontextu akademického psaní, kdy představuje základní charakteristiky kritického psaní a jejich možnou aplikaci v pregraduální přípravě. V poslední, čtvrté části, autorka uvádí kritickou reflexi s odkazem na reflektivní myšlení. V závěru příspěvek nabízí pedagogická a metodologická doporučení související s tématem příspěvku, která by mohla vést k vývoji této problematiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Critical Reading, Writing and Critical Reflection at undergraduate teacher preparation

  • Popis výsledku anglicky

    The theoretical study elaborates current foreign approaches to selected methods of critical thinking, namely critical reading, writing and critical reflection. It points out the connection between these methods and higher education and places them in the context of undergraduate training of future teachers. The theoretical study is divided into four parts. In the first part, the author defines the role of these methods in higher education, together with the pedagogical anchoring of critical thinking. In the second part, he presents the theory of critical reading, in which he presents his basic methods of development, namely the methods SQ3R, SQ4R and QAR. The third part deals with critical writing in the context of academic writing, where it presents the basic characteristics of critical writing and their possible application in undergraduate preparation. In the last, fourth part, the author presents a critical reflection with reference to reflective thinking. In conclusion, the paper offers pedagogical and methodological recommendations related to the topic of the paper, which could lead to the development of this issue.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pedagogika a andragogika I. (vedy o výchove a vzdelávaní)

  • ISBN

    978-80-223-5146-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    72-82

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    20. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku