Metodami kritického myšlení k rozvoji čtenářských strategií žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092982" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092982 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodami kritického myšlení k rozvoji čtenářských strategií žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje možnosti osvojování čtenářských strategií a rozvíjení dovednosti s nimi pracovat prostřednictvím vybraných metod kritického myšlení. První část příspěvku je věnována vymezení pojmu čtenářské strategie, přičemž dovednost používat čtenářské strategie při čtení textu je jedním z faktorů ovlivňujících úroveň čtenářské gramotnosti žáků. Pro rozvíjení této dovednosti se jeví jako vhodné uplatňovat ve výuce metody kritického myšlení a koncipovat výuku do třífázového modelu učení – evokace, uvědomění si významu informací a reflexe. V závěrečné části studie jsou představeny některé metody kritického myšlení s příklady strategií, které jsou v metodě uplatňovány nebo na nichž je metoda založena.
Název v anglickém jazyce
Development of pupils' reading strategies via critical thinking methods
Popis výsledku anglicky
The contribution presents posibilites of how to acquire reading strategies and develop skill to work with them via particular critical thinking methods. The first part of the contribution is devoted to definition of reading strategies. It is expedient to use critical thinking methods in teaching and frame lessons into three parts (evocation, realization of meaning and reflection) when we want to develop this skills. At the end of the study, we present particular methods in connection with reading strategies that are being developed by them.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
VIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
ISBN
9788021061514
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
15-24
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
17. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—