Methods of Developing Critical Thinking when Working with Educative Texts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156538" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156538 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methods of Developing Critical Thinking when Working with Educative Texts
Popis výsledku v původním jazyce
The present article focuses on the field of critical thinking, specifically on methods helping to stimulate critical thinking and understanding of a written text. The article also includes a practical illustration of how critical thinking is being cultivated with relation to developing skills of reading comprehension. This practical example presents a partial output of the research that focused on pupils in the second year of primary school, and it provides a suggestion how to use in practice methods developing critical thinking by means of reading comprehension.
Název v anglickém jazyce
Methods of Developing Critical Thinking when Working with Educative Texts
Popis výsledku anglicky
The present article focuses on the field of critical thinking, specifically on methods helping to stimulate critical thinking and understanding of a written text. The article also includes a practical illustration of how critical thinking is being cultivated with relation to developing skills of reading comprehension. This practical example presents a partial output of the research that focused on pupils in the second year of primary school, and it provides a suggestion how to use in practice methods developing critical thinking by means of reading comprehension.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0041" target="_blank" >EE2.3.30.0041: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci II.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Peadagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
II
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
135-145
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—