Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Soft skills in foreign language teaching - a draft translation course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00135526" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00135526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Soft Skills im Fremdsprachenunterricht - ein Übersetzungskursentwurf

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stačí jen zběžný pohled na minulost a současnost výuky cizích jazyků na vysokých školách, abychom rozpoznali zásadní zlom, a to, že tradiční vzdělávací paradigma, v jehož rámci je učitel považován za "zprostředkovatele" obsahu, "znalostí" a studenti za "příjemce znalostí", jen stěží vyhovuje současným požadavkům na absolventy vysokých škol. To vede ke změně paradigmatu, které vychází z fundovaných psychologických, sociálních, emocionálních a pedagogických principů a jehož cílem je mimo jiné rozvíjet konkrétní měkké dovednosti ve třídě. Tento článek se zaměřuje jak na zakotvení inovativních výukových přístupů ve výuce cizích jazyků, tak na inovativní formy, obsah a výzvy pro vzdělávání (učitelů cizích jazyků), které by mohly přispět k rozvoji měkkých dovedností relevantních pro pedagogickou praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Soft skills in foreign language teaching - a draft translation course

  • Popis výsledku anglicky

    Just a cursory glance at the past and present of foreign language teaching in universities is enough to discern a fundamental turning point, which is that the traditional three-dimensional educational paradigm, within which the teacher is regarded as the »facilitator« of content, »of knowledge« and the students are regarded as »recipients of knowledge« hardly meet the contemporary requirements for university graduates. This leads to a paradigm shift based on well-founded psychological, social, emotional, and pedagogical principles and which aims, among other things, to develop concrete soft skills in the classroom. This article focuses both on the embedding of innovative teaching approaches in foreign language teaching and on innovative forms, content, and challenges for (foreign language teacher) education that could contribute to the development of soft skills relevant to teaching practice.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Wendepunkte in der Fremdsprachenlehr- und lernforschung: Teil 2

  • ISBN

    9783847116837

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    51-63

  • Počet stran knihy

    196

  • Název nakladatele

    Vandenhoeck & Ruprecht Verlage | Brill

  • Místo vydání

    Göttingen

  • Kód UT WoS kapitoly