Soft skills in foreign language teaching - a draft translation course
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00135526" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00135526 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Soft Skills im Fremdsprachenunterricht - ein Übersetzungskursentwurf
Popis výsledku v původním jazyce
Stačí jen zběžný pohled na minulost a současnost výuky cizích jazyků na vysokých školách, abychom rozpoznali zásadní zlom, a to, že tradiční vzdělávací paradigma, v jehož rámci je učitel považován za "zprostředkovatele" obsahu, "znalostí" a studenti za "příjemce znalostí", jen stěží vyhovuje současným požadavkům na absolventy vysokých škol. To vede ke změně paradigmatu, které vychází z fundovaných psychologických, sociálních, emocionálních a pedagogických principů a jehož cílem je mimo jiné rozvíjet konkrétní měkké dovednosti ve třídě. Tento článek se zaměřuje jak na zakotvení inovativních výukových přístupů ve výuce cizích jazyků, tak na inovativní formy, obsah a výzvy pro vzdělávání (učitelů cizích jazyků), které by mohly přispět k rozvoji měkkých dovedností relevantních pro pedagogickou praxi.
Název v anglickém jazyce
Soft skills in foreign language teaching - a draft translation course
Popis výsledku anglicky
Just a cursory glance at the past and present of foreign language teaching in universities is enough to discern a fundamental turning point, which is that the traditional three-dimensional educational paradigm, within which the teacher is regarded as the »facilitator« of content, »of knowledge« and the students are regarded as »recipients of knowledge« hardly meet the contemporary requirements for university graduates. This leads to a paradigm shift based on well-founded psychological, social, emotional, and pedagogical principles and which aims, among other things, to develop concrete soft skills in the classroom. This article focuses both on the embedding of innovative teaching approaches in foreign language teaching and on innovative forms, content, and challenges for (foreign language teacher) education that could contribute to the development of soft skills relevant to teaching practice.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Wendepunkte in der Fremdsprachenlehr- und lernforschung: Teil 2
ISBN
9783847116837
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
51-63
Počet stran knihy
196
Název nakladatele
Vandenhoeck & Ruprecht Verlage | Brill
Místo vydání
Göttingen
Kód UT WoS kapitoly
—