Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktuální možnosti v předškolním a základním vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00136575" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00136575 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktuální možnosti v předškolním a základním vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný text představuje aktuální situaci ve vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením, popř. dalším přidruženým postižením, v České republice. Poukazuje nejen na legislativní změny, které proběhly v posledních letech, ale také na jejich následný efekt ve vzdělávání cílové skupiny. V souvislosti se zavedenými podpůrnými opatřeními text zmiňuje jak pozitiva, tak určité limity a rizika, které vycházejí z praxe autorek. Text popisuje aktuální situaci jak v inkluzivním prostředí běžných škol, tak ve školách zřizovaných podle § 16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon), které jsou primárně určeny pro děti a žáky se sluchovým postižením. V kontextu systému podpůrných opatření a jejich aplikace článek upozorňuje i na proměnu role speciálního pedagoga v edukačním procesu dětí a žáků se sluchovým postižením. Součástí textu jsou také vybrané příklady z praxe dětí a žáků se sluchovým postižením, kteří jsou vzděláváni v různých prostředích a jsou zařazeni ve 3. či vyšším stupni podpůrných opatření.

  • Název v anglickém jazyce

    Current opportunities in pre-school and primary education for children and pupils with hearing impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The text presents the current situation in the education of children and pupils with hearing impairment or other associated disabilities in the Czech Republic. It points not only to the legislative changes that have taken place in recent years, but also to their subsequent eff ect in the education of the target group. In relation to the support measures introduced, the text mentions both the positives and certain limits and risks, which are based on the authors’ experience. The text describes the current situation both in the inclusive environment of mainstream schools and in schools established under Section 16(9) of Act No. 561/2004 Coll. (Education Act), which are primarily intended for children and pupils with hearing impairments. In the context of the system of support measures and their application, the article also draws attention to the transformation of the role of the special pedagogue in the educational process of children and pupils with hearing impairment. The text also includes selected examples from the practice of children and pupils with hearing impairment who are educated in diff erent environments and are included in level 3 or higher support measures.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    11-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus