Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH UČITELŮ PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ K ŘEŠENÍ VÝUKOVÝCH PROBLÉMOVÝCH SITUACÍ S VYUŽITÍM SIMULAČNÍ VÝUKY A MIKROVYUČOVÁNÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00137687" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00137687 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2024/01/04.pdf" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2024/01/04.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2024.007" target="_blank" >10.5507/jtie.2024.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH UČITELŮ PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ K ŘEŠENÍ VÝUKOVÝCH PROBLÉMOVÝCH SITUACÍ S VYUŽITÍM SIMULAČNÍ VÝUKY A MIKROVYUČOVÁNÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nutnost kvalitní přípravy budoucích učitelů praktického vyučování v podmínkách digitálního vzdělávání vyžaduje využívat rozmanité metody vysokoškolské výuky. Příspěvek je zaměřen na aspekty využití simulační metody výuky a mikrovyučování v rámci cvičení z didaktiky odborných předmětů na Pedagogické fakultě MU v Brně. Výsledky řešení tématu jsou jedním z výstupů projektu „Problémové situace ve výuce na středních školách“. Projekt byl řešen na Pedagogické fakultě MU v Brně v období 01. 07. 2023 – 30. 06. 2024. Cílem příspěvku je zhodnotit možnosti využití simulační metody a mikrovyučování v oborově-didaktické přípravě budoucích učitelů praktického vyučování se zaměřením na výukové problémové situace. Dále potom prezentovat hlavní výzkumná zjištění realizovaného akčního výzkumu v této oblasti. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda je navržený model mikrovyučování vhodný pro potřeby výuky cvičení z didaktiky odborných předmětů. V teoretické části jsme navrhli model využití simulační metody a mikrovyučování pro potřeby přípravy budoucích učitelů praktického vyučování. Na základě výsledků akčního výzkumu jsme zjistili, že navržený model je po drobných korekcích vhodný pro potřeby nácviku problémových výukových situací v rámci cvičení z didaktiky odborných předmětů. Vznikly tři výukové problémové situace, které byly ověřeny a následně korigovány.

  • Název v anglickém jazyce

    PREPARING FUTURE PRACTICAL TEACHERS TO SOLVE TEACHING PROBLEM SITUATIONS USING THE SIMULATION METHOD AND MICRO TEACHING

  • Popis výsledku anglicky

    The need for quality training of future teachers of practical teaching in the conditions of digital education requires the use of diverse methods of higher education. The contribution is focused on aspects of the use of the simulation method of teaching and micro-teaching within the didactics of professional subjects at the Faculty of Education of the MU in Brno. The results of solving the topic are one of the outputs of the project “Problem situations in teaching at secondary schools”. The project was carried out at the Faculty of Education of the MU in Brno in the period 07/01/2023–06/30/2024. The aim of the contribution is to evaluate the possibilities of using the simulation method and micro-teaching in the field-didactic training of future practical teaching teachers with a focus on teaching problem situations. Then present the main research findings of the implemented action research in this area. The goal of the research was to find out whether the proposed microteaching model is suitable for the needs of teaching exercises in the didactics of professional subjects. In the theoretical part, we proposed a model of using the simulation method and microteaching for the needs of training future teachers of practical education. Based on the results of the action research, we have found that the proposed model is, after minor corrections, suitable for the needs of practicing problematic teaching situations within the didactics of professional subjects. Three educational problem situations arose, which were verified and subsequently corrected.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16(2024)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    85-97

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus