Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00139321" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00139321 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02607476.2023.2247356" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02607476.2023.2247356</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02607476.2023.2247356" target="_blank" >10.1080/02607476.2023.2247356</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This multi-sited ethnographic study explores how pre-service teachers (PSTs) address pupil diversity during their practicum at lower secondary schools and how this is facilitated by their participation in university courses. This investigation’s focus on diversity is grounded in the concept of differentiated instruction. We found out that university teaching contributes to PSTs having a positive approach towards pupil diversity and that in their practicum PSTs succeed in taking the needs of certain groups of pupils into account in the classroom. However, PSTs take the needs of pupils into account unevenly and tend to homogenise their teaching on their practicum, to which the university curriculum also contributes by not being sufficiently experience-based and not providing a systematic framework for addressing the needs of all pupils in the classroom

  • Název v anglickém jazyce

    Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity

  • Popis výsledku anglicky

    This multi-sited ethnographic study explores how pre-service teachers (PSTs) address pupil diversity during their practicum at lower secondary schools and how this is facilitated by their participation in university courses. This investigation’s focus on diversity is grounded in the concept of differentiated instruction. We found out that university teaching contributes to PSTs having a positive approach towards pupil diversity and that in their practicum PSTs succeed in taking the needs of certain groups of pupils into account in the classroom. However, PSTs take the needs of pupils into account unevenly and tend to homogenise their teaching on their practicum, to which the university curriculum also contributes by not being sufficiently experience-based and not providing a systematic framework for addressing the needs of all pupils in the classroom

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-06763S" target="_blank" >GA19-06763S: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Education for Teaching

  • ISSN

    0260-7476

  • e-ISSN

    1360-0540

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    403-420

  • Kód UT WoS článku

    001049706800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85168384309