Dětská muzea jako nová forma edukace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F06%3A00018448" target="_blank" >RIV/00216224:14510/06:00018448 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dětská muzea jako nová forma edukace
Popis výsledku v původním jazyce
Již více jak sto let ve světě rozvíjejí svoji činnost specifická kulturní a edukační zařízení ? dětská muzea. Od počátku se setkávala s velkým ohlasem u široké veřejnosti i s podporou a kladnou odezvou u odborníků, zvláště pedagogů a psychologů. Proč tomu tak je? Jak dětská muzea vznikala? Čím jsou přitažlivá pro děti i pro jejich rodiče? V čem tkví jejich specifičnost? Jaké aktivity nabízejí svým návštěvníkům? Jaké jsou jejich aktuální vývojové trendy? Stať reaguje na naznačené otázky a analyzuje genezi, současnou situaci, typické rysy a vybrané vývojové trendy muzeí pro děti a mládež.
Název v anglickém jazyce
Children's Museums as a New Form of Education
Popis výsledku anglicky
For more than one hundred years, specific cultural and educational institutions ? children's museums ? have been developing their activities in the world. From the very beginning they received a favourable response from general public and support and positive response from experts, particularly teachers and psychologists. What is the reason for the good response? How were the children's museums established? What was their development like? What makes them attractive for children and their parents? Whatis regarded as their distinction? What activities do they offer to their visitors? What are their current development trends? The study reacts to the above mentioned questions and analyses the basic preconditions of the birth, genesis, present situation,typical features and selected development trends of museums for children and young people.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVI
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
395-404
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—