Physical inactivity of students aged 14 to 15 with regard to place of living and school environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F07%3A00033680" target="_blank" >RIV/00216224:14510/07:00033680 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Physical inactivity of students aged 14 to 15 with regard to place of living and school environment
Popis výsledku v původním jazyce
Úroveň pohybové inaktivity (dále jen PI) a životní styl adolescentů žijících v různě velkých lokalitách se liší. Podmínky prostředí v menších sídlech podporují obyvatele k vyšší pohybové aktivitě než ve velkých městech. Děti tráví denně přibližně stejnýčas ve škole jako dospělí lidé v zaměstnání. Pět dní v týdnu, kromě prázdnin, v nich učitelé a školní systém budují návyky pro inaktivní a nezdravý životní styl již od raného věku. Školy by měly hrát důležitou roli při stanovování návyků pro zdravý životní styl adolescentů, ale je tomu opravdu tak? Ve školách je spíše obrazem sezení ve výuce s požadavky na klid o přestávkách. Zatím jen málo ředitelů inklinuje k přijetí aktivního prostředí na školách. Jednou z příčin může být i velikost sídla, v němž chodí žáci do školy. Kromě rodičovské výchovy jsou tyto faktory neméně důležité při utváření osobnosti a budoucího životního stylu vyvíjejících se adolescentů.
Název v anglickém jazyce
Physical inactivity of students aged 14 to 15 with regard to place of living and school environment
Popis výsledku anglicky
The level of physical inactivity (further only PI) and lifestyle among adolescents living in different locations varies. The built environment in smaller communities supports people to be more physically active than in larger cities. Children spent the same amount of time or maybe even more at schools as adult people do at their job. Five workdays each week except holidays just promote the inactive and unhealthy lifestyle habits from the very early age. Schools should play an important role in establishing healthy lifestyle habits in adolescents, but what are we offering to children? Usually sitting during lessons and staying quiet during breaks and not every principal is inclined to adopt more active environment in their schools. Possible factor is the size of the community where students live in and go to school. Along with parental care, these are factors that develop the personality and the lifestyle habits in growing adolescents.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gymnica - Acta Univ. Palacki
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Svazek periodika
37
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—