Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Physical inactivity of students aged 14 to 15 with regard to place of living and school environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F07%3A00033680" target="_blank" >RIV/00216224:14510/07:00033680 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Physical inactivity of students aged 14 to 15 with regard to place of living and school environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úroveň pohybové inaktivity (dále jen PI) a životní styl adolescentů žijících v různě velkých lokalitách se liší. Podmínky prostředí v menších sídlech podporují obyvatele k vyšší pohybové aktivitě než ve velkých městech. Děti tráví denně přibližně stejnýčas ve škole jako dospělí lidé v zaměstnání. Pět dní v týdnu, kromě prázdnin, v nich učitelé a školní systém budují návyky pro inaktivní a nezdravý životní styl již od raného věku. Školy by měly hrát důležitou roli při stanovování návyků pro zdravý životní styl adolescentů, ale je tomu opravdu tak? Ve školách je spíše obrazem sezení ve výuce s požadavky na klid o přestávkách. Zatím jen málo ředitelů inklinuje k přijetí aktivního prostředí na školách. Jednou z příčin může být i velikost sídla, v němž chodí žáci do školy. Kromě rodičovské výchovy jsou tyto faktory neméně důležité při utváření osobnosti a budoucího životního stylu vyvíjejících se adolescentů.

  • Název v anglickém jazyce

    Physical inactivity of students aged 14 to 15 with regard to place of living and school environment

  • Popis výsledku anglicky

    The level of physical inactivity (further only PI) and lifestyle among adolescents living in different locations varies. The built environment in smaller communities supports people to be more physically active than in larger cities. Children spent the same amount of time or maybe even more at schools as adult people do at their job. Five workdays each week except holidays just promote the inactive and unhealthy lifestyle habits from the very early age. Schools should play an important role in establishing healthy lifestyle habits in adolescents, but what are we offering to children? Usually sitting during lessons and staying quiet during breaks and not every principal is inclined to adopt more active environment in their schools. Possible factor is the size of the community where students live in and go to school. Along with parental care, these are factors that develop the personality and the lifestyle habits in growing adolescents.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gymnica - Acta Univ. Palacki

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus