Podíl pohybových aktivit na vnímání identity osobnosti vozíčkářů a jejich inkluze do běžného tělovýchovného prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F08%3A00042403" target="_blank" >RIV/00216224:14510/08:00042403 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podíl pohybových aktivit na vnímání identity osobnosti vozíčkářů a jejich inkluze do běžného tělovýchovného prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Projevy osobnosti prostřednictvím prožitkových pohybových aktivit jsou popisovány v řadě odborných publikací. Inkluze handicapované populace do běžného tělovýchovného prostředí však nepatří k častým. Při realizaci psychomotorických lekcí v rámci studia na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity jsme zapojili do tělovýchovného procesu vozíčkáře, kteří v novém prostředí a s novými pomůckami začali hledat svoje místo uprostřed zdravé populace a jejich prožitková sféra umožnila odbourat počáteční nejistotu a posléze odhalila i skrývané prvky osobnosti.
Název v anglickém jazyce
The Impact of Motor Activities on Perception of Personality Identity of the Handicapped on a Wheel Chair and Their Inclusion in a Common Physical Education Environment
Popis výsledku anglicky
Displays of personality by means of experience movement activities have been described in several scholarly publications. However, the inclusion of the handicapped population in a common physical education environment does not represent a frequent feature. During the psychomotor courses within the study programmes at the Faculty of Education, Masaryk University we included a few handicapped students on a wheel chair into the PE lessons. Influenced by the new environment (new props, new background), theystarted to search their place within the healthy population and their experience sphere enabled them to eliminate the initial uncertainty and hidden personality features.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXVI. Psychologické dny
ISBN
978-80-210-4938-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
4. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—