Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyučovací jednotky tělesné výchovy z hlediska organizačních forem a fází výuky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F09%3A00037798" target="_blank" >RIV/00216224:14510/09:00037798 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyučovací jednotky tělesné výchovy z hlediska organizačních forem a fází výuky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem empirickometodologické studie bylo rekonstruovat strukturu vyučovacích jednotek tělesné výchovy z hlediska organizačních forem a fází výuky. Studie je založena na analýzách videozáznamů 58 vyučovacích jednotek výuky tělesné výchovy, které byly standardizovaným způsobem pořízeny v rámci projektu CPV videostudie v průběhu školního roku 2006/2007. Autoři prezentují problémy spojené s tvorbou kategoriálních systémů střední úrovně obecnosti, které by umožnily realizovat komparaci výuky tělesné výchovys jinými vyučovacími předměty a současně by byly přijatelné z pohledu didaktiky tělesné výchovy. S oporou o získané výzkumné poznatky a metodologické zkušenosti autoři popisují dilemata, do nichž se dostávají badatelé, kteří se pokoušejí pracovat na pomezí obecné a oborové didaktiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Physical education lesson: organising and delivering

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to analyse the structure of Physical Education lessons with regard to modes of classroom organisation and lesson phases. The paper is based on analysis video recordings of 58 Physical Education lessons that were collected withinthe framework of the CPV Video Study of Physical Education project during the 2006/07 school year. Methodological issues of designing systems of categories are presented. Such system of categories were sought that would enable comparative inter-subject analyses and at the same time were perceived as acceptable by Physical Education didactics experts. Towards the end of the paper, dilemmas are discussed that are encountered by researchers who choose to operate on the boarders between general didactics and field didactics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století

  • ISBN

    978-80-210-4858-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku