Vyučovací jednotky tělesné výchovy z hlediska organizačních forem a fází výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F09%3A00037798" target="_blank" >RIV/00216224:14510/09:00037798 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyučovací jednotky tělesné výchovy z hlediska organizačních forem a fází výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem empirickometodologické studie bylo rekonstruovat strukturu vyučovacích jednotek tělesné výchovy z hlediska organizačních forem a fází výuky. Studie je založena na analýzách videozáznamů 58 vyučovacích jednotek výuky tělesné výchovy, které byly standardizovaným způsobem pořízeny v rámci projektu CPV videostudie v průběhu školního roku 2006/2007. Autoři prezentují problémy spojené s tvorbou kategoriálních systémů střední úrovně obecnosti, které by umožnily realizovat komparaci výuky tělesné výchovys jinými vyučovacími předměty a současně by byly přijatelné z pohledu didaktiky tělesné výchovy. S oporou o získané výzkumné poznatky a metodologické zkušenosti autoři popisují dilemata, do nichž se dostávají badatelé, kteří se pokoušejí pracovat na pomezí obecné a oborové didaktiky.
Název v anglickém jazyce
Physical education lesson: organising and delivering
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to analyse the structure of Physical Education lessons with regard to modes of classroom organisation and lesson phases. The paper is based on analysis video recordings of 58 Physical Education lessons that were collected withinthe framework of the CPV Video Study of Physical Education project during the 2006/07 school year. Methodological issues of designing systems of categories are presented. Such system of categories were sought that would enable comparative inter-subject analyses and at the same time were perceived as acceptable by Physical Education didactics experts. Towards the end of the paper, dilemmas are discussed that are encountered by researchers who choose to operate on the boarders between general didactics and field didactics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století
ISBN
978-80-210-4858-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—