Do vody bez obav
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F13%3A00072821" target="_blank" >RIV/00216224:14510/13:00072821 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Do vody bez obav
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou vlivu Halliwickova konceptu plavecké výuky na subjektivní prožitky a psychické stavy osob s tělesným postižením. Pomocí programu plavecké výuky podle Halliwickova konceptu, který byl sestaven z 10 plaveckých lekcí, jsmev rámci případové studie sledovali psychickou odezvu jednotlivých lekcí i celého programu. Získané výsledky naznačují pozitivní vliv plaveckého programu na zmírnění negativních psychických stavů ve vztahu k vodnímu prostředí, jako je úzkost, nepokoj a sklíčenost, a postupné zvyšování míry psychické pohody, aktivity a činorodosti, pocitů síly a energie spojené s pozitivním očekáváním. Většina těchto změn se projevila jak v jednotlivých lekcích, tak z hlediska hodnocení změn v průběhu celého programu. Příspěvek vznikl v rámci řešení projektu OP VK CZ.1.07/2.4.00/17.0037 ?Rozvoj v oblasti pedagogicko-výzkumných aktivit na Katedře společenských věd ve sportu na FSpS MU?.
Název v anglickém jazyce
Into the water without fear
Popis výsledku anglicky
This list deals with the impact of the Halliwick Swimming Concept on subjective experience and psychical states of people with physical impairment. By means of the Halliwick Swimming Concept, that consisted of 10 swimming lessons, we observed the psychical response of the tested persons to individual lessons as well as to the whole programme within a frame of a case study. The acquired data indicate a positive impact of the swimming programme in the field of elimination of negative psychical state in waViktor Pacholík 212 ter environment such as anxiety, discomfort and despondency and gradual increase of psychical well-being, activity and feelings of power and energy connected with positive expectations. Most of these changes proved not only in individual lessons, but also from the point of view of the whole programme evaluation. This paper has been written within a project OP VK CZ.1.07/2.4.00/17.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
STUDIA SPORTIVA
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
211-221
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—