Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE MANAGERIAL CONCEPTS OF THE QUALITY AND PERFORMANCE AND THEIR INTEGRATION IN THE SPORTS ORGANIZATIONS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F14%3A00076095" target="_blank" >RIV/00216224:14510/14:00076095 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE MANAGERIAL CONCEPTS OF THE QUALITY AND PERFORMANCE AND THEIR INTEGRATION IN THE SPORTS ORGANIZATIONS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The sports organizations are nowadays more than ever confronted with the requirements to deliver the outcomes of the best value for the price and be able to confirm the best possible spending of the public and sponsorship funds. The variety of the consumers and customers in sport expect to be provided or to be a part of the sports products and services that offer the excitement, fun and worthy and pleasurable experience. The customers in sport are not only the participants in sport or the spectators ofsport but also members, employees, and volunteers who work in sport governing organizations, in special interests clubs, in commercial sport clubs, in professional sport franchises, and in political sport organizations (Mawson,1993). Managing such a variety of different customers and requirements requires the complex approach toward the quality and performance. To develop the both, the quality management system and performance management system must be implemented.

  • Název v anglickém jazyce

    THE MANAGERIAL CONCEPTS OF THE QUALITY AND PERFORMANCE AND THEIR INTEGRATION IN THE SPORTS ORGANIZATIONS

  • Popis výsledku anglicky

    The sports organizations are nowadays more than ever confronted with the requirements to deliver the outcomes of the best value for the price and be able to confirm the best possible spending of the public and sponsorship funds. The variety of the consumers and customers in sport expect to be provided or to be a part of the sports products and services that offer the excitement, fun and worthy and pleasurable experience. The customers in sport are not only the participants in sport or the spectators ofsport but also members, employees, and volunteers who work in sport governing organizations, in special interests clubs, in commercial sport clubs, in professional sport franchises, and in political sport organizations (Mawson,1993). Managing such a variety of different customers and requirements requires the complex approach toward the quality and performance. To develop the both, the quality management system and performance management system must be implemented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ČASOPIS ZA SPORT, FIZIČKO VASPITANJE I ZDRAVLJE - SPORT MONT

  • ISBN

  • ISSN

    1451-7485

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    73-80

  • Název nakladatele

    Crnogorska sportska akademija - Podgorica

  • Místo vydání

    Podgorica

  • Místo konání akce

    Podgorica

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku