Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction in Vietnam Public Sport Clubs: The Moderating Role of Gender

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63518043" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63518043 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction in Vietnam Public Sport Clubs: The Moderating Role of Gender

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Service quality and user satisfaction in sport service is becoming an issue that is now beginning to receive greater academic attention. The objective of this study is to examine the impact of service quality on satisfaction in the context of public sport clubs. Altogether, 399 respondents of four public sport clubs in Vietnam participated in the study. PLS-SEM is used to test a comprehensive model in which service quality leads to satisfaction. Based on SERVQUAL model, there are three dimensions of service quality such as reliability responsibilities, empathy and tangibles under the view of Vietnamese customers are found. The results indicated that service quality consistently affects overall satisfaction; meanwhile, its impact is signifcantly greater among female customers. These fndings contribute positively to understanding of how service quality becomes a powerful management instrument that helps sport managers to decide upon resource allocation to enhance customer satisfaction in different gender

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction in Vietnam Public Sport Clubs: The Moderating Role of Gender

  • Popis výsledku anglicky

    Service quality and user satisfaction in sport service is becoming an issue that is now beginning to receive greater academic attention. The objective of this study is to examine the impact of service quality on satisfaction in the context of public sport clubs. Altogether, 399 respondents of four public sport clubs in Vietnam participated in the study. PLS-SEM is used to test a comprehensive model in which service quality leads to satisfaction. Based on SERVQUAL model, there are three dimensions of service quality such as reliability responsibilities, empathy and tangibles under the view of Vietnamese customers are found. The results indicated that service quality consistently affects overall satisfaction; meanwhile, its impact is signifcantly greater among female customers. These fndings contribute positively to understanding of how service quality becomes a powerful management instrument that helps sport managers to decide upon resource allocation to enhance customer satisfaction in different gender

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference On Sport Management 2017

  • ISBN

    978-604-85-0621-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    165-172

  • Název nakladatele

    Ton Duc Thang University (Vietnam)

  • Místo vydání

    Hochiminh city

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh City

  • Datum konání akce

    14. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku