Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Závislost mezi celkovou spokojeností zákazníků sportovní akce a splněním jejich očekávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F16%3A10337015" target="_blank" >RIV/00216208:11510/16:10337015 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Závislost mezi celkovou spokojeností zákazníků sportovní akce a splněním jejich očekávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek se zabývá závislostí mezi celkovou spokojeností zákazníků sportovní akce a splněním jejich očekávání. Sportovní akce je jednou ze sportovních služeb a je obecně známo, že spokojenost zákazníků ve službách, rovněž i ve sportovních službách, je velmi podstatná a jejímu měření by měla být managementem věnována patřičná pozornost. Spokojenost zákazníků ve službách je definována mnoha autory různě. Jednou z těchto definic je přístup, kdy je spokojenost zákazníka definována jako úroveň splnění jeho očekávání. V tomto příspěvku tak byla porovnávána celková spokojenost zákazníků a právě splnění jejich očekávání. Výzkumnou metodou bylo písemné dotazování. Spokojenost byla hodnocena na škále "1 - mimořádně spokojen/a" až "5 - naprosto nespokojen/a" a splnění očekávání bylo hodnoceno na škále 0 až 10, kde hodnota 0 značila, že sportovní událost zcela nesplnila očekávání zákazníka a hodnota 10 značila, že sportovní událost velmi předčila očekávání zákazníka. Střední hodnotou, kdy byla očekávání zákazníka přesně splněna, byla hodnota 5. Výzkumem bylo zjištěno, že s klesajícím splněním očekávání klesala i celková spokojenost zákazníků. Nicméně se objevily v určitých podskupinách i výjimky, kdy nesplnění očekávání nevedlo k nespokojenosti zákazníka, ale zákazník byl do určité míry stále ještě se sportovní akcí spokojen.

  • Název v anglickém jazyce

    The Dependency between the Overall Sports Event Customers' Satisfaction and Their Expectations Fulfilling

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the relationship between the overall sport event customers' satisfaction and their expectations fulfilling. Sport event is one of the sports services and is generally known that customer satisfaction in services, as well as in sports services, is very important and to its measurement should be given appropriate attention by management. Customers' satisfaction in services is defined differently by many authors. One of these definitions is an approach, where customers' satisfaction is defined as the level of fulfilling their expectations. In this paper were compared the total customers' satisfaction and just their expectations fulfilling. The research method was written questioning. Satisfaction was rated on a scale from "1 - extremely satisfied" to "5 - completely dissatisfied" and expectations fulfilling was rated on a scale from 0 to 10, where 0 meant that the sports event completely failed customer expectations and 10 meant that sports event greatly exceeded expectations of the customer. The mean value, which meant the exactly fulfilled customer expectations, was the value 5. The research found that with decreasing expectations fulfilling also declined the overall customers' satisfaction. However, there were certain exceptions in some subgroups, where failing to meet expectations did not lead to customer dissatisfaction, but the customer was still to certain level satisfied with the sports event.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    30-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus