Závislost mezi celkovou spokojeností zákazníků sportovní akce a splněním jejich očekávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F16%3A10337015" target="_blank" >RIV/00216208:11510/16:10337015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Závislost mezi celkovou spokojeností zákazníků sportovní akce a splněním jejich očekávání
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zabývá závislostí mezi celkovou spokojeností zákazníků sportovní akce a splněním jejich očekávání. Sportovní akce je jednou ze sportovních služeb a je obecně známo, že spokojenost zákazníků ve službách, rovněž i ve sportovních službách, je velmi podstatná a jejímu měření by měla být managementem věnována patřičná pozornost. Spokojenost zákazníků ve službách je definována mnoha autory různě. Jednou z těchto definic je přístup, kdy je spokojenost zákazníka definována jako úroveň splnění jeho očekávání. V tomto příspěvku tak byla porovnávána celková spokojenost zákazníků a právě splnění jejich očekávání. Výzkumnou metodou bylo písemné dotazování. Spokojenost byla hodnocena na škále "1 - mimořádně spokojen/a" až "5 - naprosto nespokojen/a" a splnění očekávání bylo hodnoceno na škále 0 až 10, kde hodnota 0 značila, že sportovní událost zcela nesplnila očekávání zákazníka a hodnota 10 značila, že sportovní událost velmi předčila očekávání zákazníka. Střední hodnotou, kdy byla očekávání zákazníka přesně splněna, byla hodnota 5. Výzkumem bylo zjištěno, že s klesajícím splněním očekávání klesala i celková spokojenost zákazníků. Nicméně se objevily v určitých podskupinách i výjimky, kdy nesplnění očekávání nevedlo k nespokojenosti zákazníka, ale zákazník byl do určité míry stále ještě se sportovní akcí spokojen.
Název v anglickém jazyce
The Dependency between the Overall Sports Event Customers' Satisfaction and Their Expectations Fulfilling
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the relationship between the overall sport event customers' satisfaction and their expectations fulfilling. Sport event is one of the sports services and is generally known that customer satisfaction in services, as well as in sports services, is very important and to its measurement should be given appropriate attention by management. Customers' satisfaction in services is defined differently by many authors. One of these definitions is an approach, where customers' satisfaction is defined as the level of fulfilling their expectations. In this paper were compared the total customers' satisfaction and just their expectations fulfilling. The research method was written questioning. Satisfaction was rated on a scale from "1 - extremely satisfied" to "5 - completely dissatisfied" and expectations fulfilling was rated on a scale from 0 to 10, where 0 meant that the sports event completely failed customer expectations and 10 meant that sports event greatly exceeded expectations of the customer. The mean value, which meant the exactly fulfilled customer expectations, was the value 5. The research found that with decreasing expectations fulfilling also declined the overall customers' satisfaction. However, there were certain exceptions in some subgroups, where failing to meet expectations did not lead to customer dissatisfaction, but the customer was still to certain level satisfied with the sports event.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
30-41
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—