Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CUSTOMERS SATISFACTION WITH SERVICES OF COMMERCIAL BANKS IN SLOVAKIA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43869628" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43869628 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CUSTOMERS SATISFACTION WITH SERVICES OF COMMERCIAL BANKS IN SLOVAKIA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The customers satisfaction is determined by the loyalty and willingness to purchase bank?s products. Number of researches and findings of banking experience show that banks don?t understand the financial needs of its clients. Low level of satisfaction ofbank?s customers is determined by high turnover rate of customers and relatively low value of cross-selling activities which cause decline of sales opportunities and profits. The aim of this article is to quantify the overall level of satisfaction of Slovak customers with the services of commercial banks and present the most important factors of customers satisfaction or dissatisfaction in relation to their gender, age and education. The customers satisfaction research has been conducted through questionnaire survey on the sample of 320 bank?s customers. According to results of our research, the overall satisfaction rate of bank?s customers was 61 % in Slovakia. Our research has confirmed that the most important reason for satisfied ba

  • Název v anglickém jazyce

    CUSTOMERS SATISFACTION WITH SERVICES OF COMMERCIAL BANKS IN SLOVAKIA

  • Popis výsledku anglicky

    The customers satisfaction is determined by the loyalty and willingness to purchase bank?s products. Number of researches and findings of banking experience show that banks don?t understand the financial needs of its clients. Low level of satisfaction ofbank?s customers is determined by high turnover rate of customers and relatively low value of cross-selling activities which cause decline of sales opportunities and profits. The aim of this article is to quantify the overall level of satisfaction of Slovak customers with the services of commercial banks and present the most important factors of customers satisfaction or dissatisfaction in relation to their gender, age and education. The customers satisfaction research has been conducted through questionnaire survey on the sample of 320 bank?s customers. According to results of our research, the overall satisfaction rate of bank?s customers was 61 % in Slovakia. Our research has confirmed that the most important reason for satisfied ba

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 6th International Scientific Conference Finance and the performance of firms ain science, education and practice

  • ISBN

    978-80-7454-246-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    61-71

  • Název nakladatele

    Tomas Bata University in Zlín

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    25. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku