The research of satisfaction of Czech banking clients and the comparison of this issue with Slovakia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43869772" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43869772 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Výskum spokojnosti českých bankových klientov a porovnanie so situáciou na Slovensku
Popis výsledku v původním jazyce
Aktuálna turbulentná ekonomická situácia prináša nové impulzy pre ekonomickú teóriu a prax. V súčasnosti prebieha intenzívna diskusia o postavení, úlohách a spoločenskej zodpovednosti komerčných bánk. Bankovníctvo má celý rad svojich špecifických znakova jedným z nich je aj regulovaná konkurencia, pretože pravidlá bankovej regulácie umožňujú vstup na trh iba silným firmám so značným objemom vlastného kapitálu, v dôsledku čoho reálny zápas o zákazníka je menej intenzívny ako v iných odvetviach ekonomiky. Napriek tomu je zrejmé, že komerčné banky súťažia predovšetkým o získanie nových klientov. Spokojnosť klientov predstavuje významný determinant úspechu komerčnej banky na trhu. Pri analýze atribútov spokojnosti je vhodné vychádzať zo špecifických charakteristík komerčného bankovníctva (Belás, 2010), ktoré výz-namným spôsobom ovplyvňujú obchodné procesy a formujú podstatné atribúty spokojnosti bankových zákazníkov. Spokojnosť zákazníkov predstavuje dôležitý faktor výkonnosti a konkurenč
Název v anglickém jazyce
The research of satisfaction of Czech banking clients and the comparison of this issue with Slovakia
Popis výsledku anglicky
The satisfaction of banking clients determines their loyalty and willingness to buy product of the commercial bank. Many of researches and knowledge of banking practices show that there is a big group of dissatisfied customers. The aim of this article was compare the overall level of satisfaction of Czech and Slovak banks? customers and quantify the most significant factors of satisfaction and dissatisfaction of these customers. Next aim was to define current trends of customers? satisfaction in relation with the financial performance and the competitiveness of commercial banks. The research about satisfaction of retail customers in Czech and Slovak Republic has been realized through the questionnaire survey. Our research has confirmed that between Czech and Slovak republic exist very similar trends in the area of an overall satisfaction and partial reasons of satisfaction, respectively dissatisfaction of banks? clients. The most significant reason of customers? satisfaction is the pos
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ekonomiky a managementu
ISSN
1802-8527
e-ISSN
—
Svazek periodika
VII
Číslo periodika v rámci svazku
15
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
21-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—