Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The research of satisfaction of Czech banking clients and the comparison of this issue with Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43869772" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43869772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Výskum spokojnosti českých bankových klientov a porovnanie so situáciou na Slovensku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aktuálna turbulentná ekonomická situácia prináša nové impulzy pre ekonomickú teóriu a prax. V súčasnosti prebieha intenzívna diskusia o postavení, úlohách a spoločenskej zodpovednosti komerčných bánk. Bankovníctvo má celý rad svojich špecifických znakova jedným z nich je aj regulovaná konkurencia, pretože pravidlá bankovej regulácie umožňujú vstup na trh iba silným firmám so značným objemom vlastného kapitálu, v dôsledku čoho reálny zápas o zákazníka je menej intenzívny ako v iných odvetviach ekonomiky. Napriek tomu je zrejmé, že komerčné banky súťažia predovšetkým o získanie nových klientov. Spokojnosť klientov predstavuje významný determinant úspechu komerčnej banky na trhu. Pri analýze atribútov spokojnosti je vhodné vychádzať zo špecifických charakteristík komerčného bankovníctva (Belás, 2010), ktoré výz-namným spôsobom ovplyvňujú obchodné procesy a formujú podstatné atribúty spokojnosti bankových zákazníkov. Spokojnosť zákazníkov predstavuje dôležitý faktor výkonnosti a konkurenč

  • Název v anglickém jazyce

    The research of satisfaction of Czech banking clients and the comparison of this issue with Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The satisfaction of banking clients determines their loyalty and willingness to buy product of the commercial bank. Many of researches and knowledge of banking practices show that there is a big group of dissatisfied customers. The aim of this article was compare the overall level of satisfaction of Czech and Slovak banks? customers and quantify the most significant factors of satisfaction and dissatisfaction of these customers. Next aim was to define current trends of customers? satisfaction in relation with the financial performance and the competitiveness of commercial banks. The research about satisfaction of retail customers in Czech and Slovak Republic has been realized through the questionnaire survey. Our research has confirmed that between Czech and Slovak republic exist very similar trends in the area of an overall satisfaction and partial reasons of satisfaction, respectively dissatisfaction of banks? clients. The most significant reason of customers? satisfaction is the pos

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ekonomiky a managementu

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    21-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus