Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Satisfaction of Banking Clients in the Czech republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871278" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Satisfaction of Banking Clients in the Czech republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the article was to quantify and compare important attributes of satisfaction of banking clients in the Czech Republic. In this context, the overall level of the satisfaction of Czech banking client, the most significant factors of the satisfaction and dissatisfaction of these clients and the usage of number of banks´ products and banks in 2014 has been analyzed and compared with 2012. In the same time, it has been examined if there are the significant differences in attitudes of satisfied anddissatisfied customers. The research on the satisfaction of retail client in the Czech Republic through the questionnaire survey in 2012 and 2014 has been realized. According to our findings, the overall level of the satisfaction of Czech banking clients has not been changed. The most significant factors of the dissatisfaction of Czech clients are still high prices of banks´ products and services. The surprising finding was the fact that the average value of Cross selling index (CSI) ha

  • Název v anglickém jazyce

    Satisfaction of Banking Clients in the Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article was to quantify and compare important attributes of satisfaction of banking clients in the Czech Republic. In this context, the overall level of the satisfaction of Czech banking client, the most significant factors of the satisfaction and dissatisfaction of these clients and the usage of number of banks´ products and banks in 2014 has been analyzed and compared with 2012. In the same time, it has been examined if there are the significant differences in attitudes of satisfied anddissatisfied customers. The research on the satisfaction of retail client in the Czech Republic through the questionnaire survey in 2012 and 2014 has been realized. According to our findings, the overall level of the satisfaction of Czech banking clients has not been changed. The most significant factors of the dissatisfaction of Czech clients are still high prices of banks´ products and services. The surprising finding was the fact that the average value of Cross selling index (CSI) ha

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 1st International Conference on Finance and Economics 2014

  • ISBN

    978-80-7454-405-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    168-179

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh City

  • Datum konání akce

    2. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku