Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Satisfaction of the Czech Bank Customers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871907" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Satisfaction of the Czech Bank Customers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the article was to quantify and compare the overall level of satisfaction of the Czech banking customers, the most important factors of satisfaction and dissatisfaction of these customers and number of used banking products and banks in 2014 compared to 2012. Research on the satisfaction of retail customers in the Czech Republic was conducted through a questionnaire survey in 2012 on a sample of 323 respondents, and in 2014 on a sample of 292 survey participants. The research results are evaluated through Pearson statistics. Our research confirmed that the Czech Republic remains on a relatively low position with satisfying its bank customers with provided services. The main reason for satisfaction was the ability to use electronic banking and most important reason for dissatisfaction were high priced products and services. Number of banking products used by the Czech banking clients did not change significantly.

  • Název v anglickém jazyce

    Satisfaction of the Czech Bank Customers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article was to quantify and compare the overall level of satisfaction of the Czech banking customers, the most important factors of satisfaction and dissatisfaction of these customers and number of used banking products and banks in 2014 compared to 2012. Research on the satisfaction of retail customers in the Czech Republic was conducted through a questionnaire survey in 2012 on a sample of 323 respondents, and in 2014 on a sample of 292 survey participants. The research results are evaluated through Pearson statistics. Our research confirmed that the Czech Republic remains on a relatively low position with satisfying its bank customers with provided services. The main reason for satisfaction was the ability to use electronic banking and most important reason for dissatisfaction were high priced products and services. Number of banking products used by the Czech banking clients did not change significantly.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Scientific Conference European Financial Systems 2014

  • ISBN

    978-80-210-7153-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    184-190

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Lednice

  • Datum konání akce

    12. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku