Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Significant factors of satisfaction of bank customers. Case study from the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871498" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871498 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Significant factors of satisfaction of bank customers. Case study from the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Satisfaction of bank customers is currently at the center of attention of researchers and bankers. It is mainly considered that satisfaction positively affects loyalty of clients and their buying habits. The aim of the article was to quantify and comparethe overall level of satisfaction of the Czech banking customers, the most important factors of satisfaction of these customers and number of used banking products in 2014 compared to 2012. Research on the satisfaction of retail customers in the Czech Republic was conducted through a questionnaire survey. Our research confirmed that the Czech Republic remains on a relatively low position with satisfying its bank customers with services provided. The main reason for satisfaction was the ability to use electronic banking. Number of banking products used by the Czech banking clients did not change significantly. It was found that clients in the Czech banking sector suffer from insufficient supply of attractive banking products and relativ

  • Název v anglickém jazyce

    Significant factors of satisfaction of bank customers. Case study from the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Satisfaction of bank customers is currently at the center of attention of researchers and bankers. It is mainly considered that satisfaction positively affects loyalty of clients and their buying habits. The aim of the article was to quantify and comparethe overall level of satisfaction of the Czech banking customers, the most important factors of satisfaction of these customers and number of used banking products in 2014 compared to 2012. Research on the satisfaction of retail customers in the Czech Republic was conducted through a questionnaire survey. Our research confirmed that the Czech Republic remains on a relatively low position with satisfying its bank customers with services provided. The main reason for satisfaction was the ability to use electronic banking. Number of banking products used by the Czech banking clients did not change significantly. It was found that clients in the Czech banking sector suffer from insufficient supply of attractive banking products and relativ

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and Modern Educational Technologies (EMET 2014)

  • ISBN

    978-1-61804-245-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    Santorini Island

  • Místo vydání

    Santorini

  • Místo konání akce

    Santorini Island, Graece

  • Datum konání akce

    17. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku