Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bank customers satisfaction: case studies from Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871986" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871986 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bank customers satisfaction: case studies from Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bank customers satisfaction is currently at the center of attention of both researchers and bankers. The aim of this article is to quantify and compare the overall level of satisfaction of Czech banking customers, the most important factors of satisfaction and dissatisfaction of these customers and the number of used banking products and banks in 2014 compared to 2012. Our research confirmed that Czech Republic remains on a relatively low position with satisfying its bank customers with provided services. The main reason for satisfaction was the ability to use electronic banking and most important reason for dissatisfaction were high priced products and services. The number of banking products used by Czech clients did not change significantly. Our research has shown that it is important to pay attention to personal communication with clients, to take care about their comfort while implementing bank services and to protect customers' financial interests.

  • Název v anglickém jazyce

    Bank customers satisfaction: case studies from Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Bank customers satisfaction is currently at the center of attention of both researchers and bankers. The aim of this article is to quantify and compare the overall level of satisfaction of Czech banking customers, the most important factors of satisfaction and dissatisfaction of these customers and the number of used banking products and banks in 2014 compared to 2012. Our research confirmed that Czech Republic remains on a relatively low position with satisfying its bank customers with provided services. The main reason for satisfaction was the ability to use electronic banking and most important reason for dissatisfaction were high priced products and services. The number of banking products used by Czech clients did not change significantly. Our research has shown that it is important to pay attention to personal communication with clients, to take care about their comfort while implementing bank services and to protect customers' financial interests.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ?CTUAL PROBLEMS OF ECONOMICS

  • ISSN

    1993-6788

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    162

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    315-323

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus