Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reasons for satisfaction and dissatisfaction of bank customers. Study from Slovakia and the Czech republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871869" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871869 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ijek.org/files/IJEK_1-2014v2/ijek_1-2014,v.2_belas,j.gabcova,l..pdf" target="_blank" >http://ijek.org/files/IJEK_1-2014v2/ijek_1-2014,v.2_belas,j.gabcova,l..pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reasons for satisfaction and dissatisfaction of bank customers. Study from Slovakia and the Czech republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The satisfaction of bank customers presents an important area of building long-term relationships with the client, which significantly determines the financial performance of commercial banks through successful business. This article presents the currentsituation in the banking sector in the Czech Republic and Slovakia. The aim of this article is to measure the customer satisfaction, its development in time, then to determine the main satisfaction and dissatisfaction attributes and finally to compare the situation in the Czech Republic and Slovakia. To measure all these elements, standard statistical methods have been used. The observed overall satisfaction rate of the Czech and Slovak clients is very similar. The main reason for the satisfaction of bank customers in both countries is ability to use electronic banking and most important reason for their dissatisfaction is long-term high prices of products and services.

  • Název v anglickém jazyce

    Reasons for satisfaction and dissatisfaction of bank customers. Study from Slovakia and the Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    The satisfaction of bank customers presents an important area of building long-term relationships with the client, which significantly determines the financial performance of commercial banks through successful business. This article presents the currentsituation in the banking sector in the Czech Republic and Slovakia. The aim of this article is to measure the customer satisfaction, its development in time, then to determine the main satisfaction and dissatisfaction attributes and finally to compare the situation in the Czech Republic and Slovakia. To measure all these elements, standard statistical methods have been used. The observed overall satisfaction rate of the Czech and Slovak clients is very similar. The main reason for the satisfaction of bank customers in both countries is ability to use electronic banking and most important reason for their dissatisfaction is long-term high prices of products and services.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Entrepreneurial Knowledge

  • ISSN

    2336-2960

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    4-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus