Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customers´ satisfaction in the banking sector of Slovakia and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872799" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43872799 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://redete.org/doc/confrence-proceedings-2014.pdf" target="_blank" >http://redete.org/doc/confrence-proceedings-2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customers´ satisfaction in the banking sector of Slovakia and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The satisfaction of bank?s customers presents important area of building of long-term relationships with the client, which significantly determines the financial performance of comercial banks through successful business. Satisfied customer buy bank?s products, is willing to pay also higher price for the product or service and represents some form of free advertising and considerable less effort, time and money needed for keep him, than to get a new one. This article presents current situation in the banking sector in Slovakia and Czech Republic. The aim of this article is to examine the development of an overall customers? satisfaction in commercial banks in Slovakia during the financial crisis, individual reasons of customers? dissatisfaction and satisfaction and development of important customers? feelings in communication with commercial banks. Results from 2012 have been compared with the situation in the Czech Republic. Customer satisfaction research has been conducted through a

  • Název v anglickém jazyce

    Customers´ satisfaction in the banking sector of Slovakia and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The satisfaction of bank?s customers presents important area of building of long-term relationships with the client, which significantly determines the financial performance of comercial banks through successful business. Satisfied customer buy bank?s products, is willing to pay also higher price for the product or service and represents some form of free advertising and considerable less effort, time and money needed for keep him, than to get a new one. This article presents current situation in the banking sector in Slovakia and Czech Republic. The aim of this article is to examine the development of an overall customers? satisfaction in commercial banks in Slovakia during the financial crisis, individual reasons of customers? dissatisfaction and satisfaction and development of important customers? feelings in communication with commercial banks. Results from 2012 have been compared with the situation in the Czech Republic. Customer satisfaction research has been conducted through a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    3 rd REDETE 2014

  • ISBN

    978-99938-46-54-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    167-175

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics, University of Banja Luka

  • Místo vydání

    Banja Luka

  • Místo konání akce

    Banja Luka

  • Datum konání akce

    10. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku